Profesorul universitar Liviu Papadima spune că nu înțelege ”necesitatea unei legi a manualului. Principiile enunțate legate de o pozibilă lege a manualului sunt complet aberante. Am înțeles că intenția fundamentală de a scoate o astfel de lege este de a reveni la sistemul manualului unic existent în România doar în ”acolada” perioadei comuniste”.
”O situație de tipul asta nu există pe lume decât în situații extreme, adică în regimuri dictatoriale sau totalitare, în țări din lumea a treia cu sărăcie endemică sau în vremuri de război. Generațiile mai noi nu știu ce e manualul unic. În perioada comunistă, pentru fiecare materie de studiu și pentru fiecare an școlar exista un manual”, mai afirmă profesorul.
În ceea ce privește discuția privind manualele și auxiliarele, acestea din urmă interzise recent de ministrul Liviu Pop, Liviu Papadima declară că ”există într-adevăr nevoia de a legifera relația economică dintre stat, școală și părinți. Evident că școala, prin profesori, directori sau inspectori nu trebuie să poată să îi pună pe părinți să scoată din buzunar tot soiul de bani pentru reparația școlii, pentru fondul clasei, pentru achiziționarea de auxiliare etc Asta nu înseamnă că nu mai reparăm școala pentru că nu avem o legislație foarte clară în privința asta, nu înseamnă că nu mai folosim auxiliare pentru că nu avem niște norme clare în ce privește modul în care școala poate face solicitări pentru părinți pentru cheluieli suplimentare”.