Un proiect care ar genera cel puțin 10.000 de locuri de muncă este în continuare nefinalizat, la opt ani de când Comisia Europeană a aprobat finanțarea sa. Europa Liberă a fost la fața locului și a descoperit că, după șase licitații ratate, modernizarea portului Galați are toate șansele să nu fie terminată la timp. Singura certitudine este că și-a triplat prețul, transmite Europa Liberă.
Pe 17 iunie 2016, o decizie anunțată de la Bruxelles aprindea spiritele la Galați și în regiunea de sud-est a României: Comisia Europeană aprobase alocarea unui sprijin de 21,77 milioane de euro pentru o investiție despre care politicienii locali spuneau că va genera zeci de mii de slujbe pentru oamenii din zonă.
Era vorba de construirea unui terminal multimodal pe malul Dunării, care permitea ca nave mari, de până la 15.000 de tone, să transporte aici containere cu mărfuri și să le descarce direct pe tiruri sau vagoane de cale ferată.
Primii șapte ani de la aprobarea fondurilor de către Comisia Europeană au fost un șir de șase licitații ratate.
Abia a șaptea a dus la începerea lucrărilor, în iulie 2023. Valoarea integrală a proiectului (a tuturor celor patru obiective) a ajuns la 156 de milioane de euro față de 53 de milioane de euro, cât era inițial. Jumătate din suma actuală (75 de milioane) este dedicată amenajării cheului.