Home Analize Probleme mari la BBC

Probleme mari la BBC

0

Grupul BBC, care se află sub o puternică presiune bugetară, va examina diverse opţiuni de reformare a sistemului bazat pe redevenţe, principala sa sursă de finanţare, începând din 2028, a declarat marţi directorul general al televiziunii publice britanice, Tim Davie, citat de AFP.

„Vom analiza în mod proactiv cum să reformăm taxa de redevenţă după 2028, vom analiza domeniul său de aplicare, cum ar putea fi mai progresivă şi ne vom asigura că aplicarea sa este corectă şi proporţională”, a declarat el în cadrul unui eveniment organizat la Royal Television Society.

Instituţie-cheie în peisajul audiovizualului britanic, grupul BBC şi-a sărbătorit centenarul în urmă cu un an într-o perioadă marcată de îndoieli, afectat de concurenţa platformelor cu plată şi de ameninţări la adresa finanţării sale publice, care este pusă cu regularitate sub semnul întrebării.

Directorul BBC a subliniat presiunea financiară cu care se confruntă televiziunea publică din Regatul Unit, care a suferit reduceri bugetare în termeni reali de „30% între 2010 şi 2020”. Mai recent, grupul mass-media a trebuit să facă faţă la doi ani de îngheţare a taxei sale de redevenţă, în pofida inflaţiei ridicate.

„Acest lucru este deosebit de problematic într-un moment în care conturile solide şi capacitatea de a utiliza capitalul în mod strategic sunt esenţiale dacă vrem să negociem tranziţia digitală”, a adăugat el, considerând „deosebit de mioapă” decizia de a reduce finanţarea pentru BBC într-un astfel de context.

Aceste presiuni au determinat BBC să implementeze „reforme” şi „reduceri” majore în ultimii trei ani, reducând numărul de angajaţi cu 1.800 de persoane şi renunţând la mai mult de 1.000 de ore de conţinuturi audiovizuale, „inclusiv la programe foarte iubite” de către public, a subliniat Tim Davie.

Pe lângă punerea în aplicare a unui plan de economii de 500 de milioane de lire sterline (582 de milioane de euro) în fiecare an, BBC lucrează la un plan de reducere cu încă 200 de milioane de lire sterline (233 de milioane de euro), în principal „pentru a ne asigura că putem oferi suficiente conţinuturi de impact şi pentru a asigura investiţii în produse digitale”.

Ad

Exit mobile version