Home Analize Primele două zile de lucrări pe Valea Oltului arată de ce trebuie...

Primele două zile de lucrări pe Valea Oltului arată de ce trebuie închis traficul: căderile de bolovani pe șosea ar fi pus în pericol viețile a mii de oameni

0

Se lucrează intens deja pe Valea Oltului. În imaginile puse la dispoziție de CNAIR se poate observa că au apărut căderi de bolovani și material lemnos pe partea carosabilă încă din prima zi. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a luat decizia de închidere pentru o lună de zile a Văii Oltului în timpul verii pentru a scurta perioada sistării circulației și pentru a preveni orice posibil accident cu victime. 

Decizia de a face lucrările de defrişare în zona Văii Oltului în timpul verii a fost luată deoarece se poate lucra pe o durată mai mare de timp, de-a lungul zilei. Astfel de lucrări în pădure, pe munţi, la 70-100 de metri deasupra carosabilului, nu pot fi făcute pe parcursul nopţii. Din cele 14 ore de lucru pe zi, o parte sunt dedicate curățării șoselei astfel încât pe timpul nopții să fie deschisă circulația. 

„Pe unul dintre loturile (Autostrăzii Piteşti – Sibiu n.r.), de la Boiţa la Cornetu, trebuie să se facă defrişări pe vreo 36 de hectare de pădure. 10 hectare dintre acestea sunt în adiacenţa carosabilului, cu înălţimi variind până la 70-80 metri deasupra carosabilului. Lucrările, ca să poţi să le faci, trebuie să le faci doar pe parcursul zilei. Nu există să te duci în pădure pe munţi la 70-100 de metri deasupra carosabilului şi să lucrezi noaptea. Nu se poate aşa ceva. Pui în pericol viaţa celor care fac aceste lucrări”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, la Antena 3 CNN. 

Potrivit ministrului Transporturilor, începerea lucrărilor de defrişare în toamnă era o decizie riscantă, pentru că în zona de munte, din luna septembrie, începe anotimpul ploios. În plus, timpul  alocat pentru lucrări era mai scurt, iar asta ar fi însemnat o perioadă mai îndelungată în care circulația pe Valea Oltului ar fi fost oprită. 

„Vorbim de o zonă de munte, unde din septembrie începe anotimpul ploios. (…) Dacă încep ploile, cele 80 de milioane despăgubiri pe care ar trebui să le plătim, le plăteşte cine? (…) Următoareafereastră de oportunitate este când revine anotimpul frumos, undeva în mai-iunie. (…) Anul acesta nu s-a putut începe defrişarea în mai, pentru că n-au fost obţinute avizele”, a mai spus Sorin Grindeanu.

În prima zi a lucrărilor au fost deschise 5 zone cu 8 puncte de lucru în care lucrează 8 echipe și au fost tăiați peste 800 de arbori dintre cei 20.000 care trebuie defrișați din acest sector. 

La începutul celei de-a doua zi a lucrărilor de defrișare a versantului aflat în zona de protecție a DN7 de pe Valea Oltului, antreprenorul este mobilizat în teren cu 8 excavatoare, 1 autogreder, 2 încărcătoare frontale, 3 buldoexcavatoare, 8 autobasculante și 3 echipe specializate în tăierea masei lemnoase de pe versant. Deși lucrările se fac la baza versantului, au apărut deja căderi de bolovani și material lemnos pe partea carosabilă. Acestea vor fi din ce în ce mai dese și mai mari cantitativ odată cu avansarea lucrărilor care nu puteau fi executate sub trafic fără a pune în pericol viața celor care ar fi tranzitat această zonă”, transmite CNAIR. 

Lucrările de pe Valea Oltului, pentru Autostrada Sibiu-Pitești 

Lucrările de defrișare de pe Valea Oltului fac parte din componenta de proiectare a Autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti care ar urma să aibă o lungime de peste 122 de km și este împărțită în 5 secțiuni. Această autostradă va lega centrul şi vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean.

Secțiunea 2, cea la care se lucrează acum, este cea mai dificilă porțiune pentru că presupune realizarea a șapte tuneluri și va avea o lungime de 31 km. 

Primul tronson finalizat de pe autostrada A1 Sibiu – Pitești a fost deschis în decembrie 2022, iar următorul lot – tronsonul Pitești-Curtea de Argeș –  ar putea fi deschis circulației chiar de anul acesta. 

”În acest moment, în România sunt în lucru aproape 800 km de autostradă şi drumuri expres. Astăzi, când vorbim, nu-mi permit să opresc doar din raţiuni electorale, fiindcă avem alegeri în septembrie. Asta este. Îmi asum, ştiu că este o decizie care provoacă nemulţumire, dar nu există altă soluţie dacă vrem să avem autostrăzi în România”, a mai spus ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Ad

Exit mobile version