Home Actualitate Președintele Serbiei: Când la Bruxelles mulţi tac cu capul plecat, prietenii noştri...

Președintele Serbiei: Când la Bruxelles mulţi tac cu capul plecat, prietenii noştri maghiari îşi ridică vocea în apărarea Serbiei

0

Când la Bruxelles mulţi tac cu capul plecat, prietenii noştri maghiari îşi ridică vocea în apărarea Serbiei, a subliniat preşedintele sârb, Aleksandar Vucic sâmbătă la Novi Sad, unde a sosit cu împreună cu prim-ministrul Viktor Orbán.

Şeful statului sârb a mulţumit premierului ungar pentru sprijinul pe care Budapesta îl oferă Belgradului de ani de zile.

“În această criză dificilă am convenit asupra unui lucru: orice lipseşte Serbiei va fi oferit mai întâi de Ungaria, iar orice lipseşte Ungariei, ea poate să o aştepte mai întâi de la Serbia”, a spus şeful statului sârb. “Aşa se construieşte o prietenie şi sunt foarte mândru de această prietenie”, a subliniat el.

Preşedintele sârb şi-a exprimat mândria nu doar pentru reuşita de a lansa trenul expres între Belgrad şi Novi Sad, cu o viteză de 200 km/h, ci şi pentru renovarea, după 60 de ani, a gării Novi Sad.

Aleksandar Vucic a subliniat că realizarea acestei linii de cale ferată a fost rezultatul unei cooperări internaţionale reale, construcţia a fost executată de sârbi, împreună cu chinezi şi ruşi, lucrările au fost supravegheate de nemţi, elveţienii au livrat garniturile de tren, iar Serbia a plătit toate cheltuielile.

În opinia sa, nivelul de dezvoltare a unei ţări este demonstrată şi de calitatea reţelei sale feroviare, aceasta fiind modalitatea cea mai simplă de a transporta mărfuri şi pasageri. După cum a spus: “dacă vom continua în acest ritm, Serbia va fi împânzită de cea mai modernă reţea feroviară”.

În timpul testării, trenul expres a atins o viteză de 201,5 km/h între Belgrad şi Novi Sad. Tronsonul dintre cele două oraşe face parte din calea ferată de mare viteză Belgrad-Budapesta, după finalizarea căreia traseul de peste 300 de kilometri între cele două capitale va putea fi parcurs, conform aşteptărilor, în mai puţin de 3 ore, faţă de 8 ore în momentul actual.

Realizarea liniei de cale ferată duble şi electrificate între Budapesta şi Belgrad necesită renovarea a unui tronson feroviar de o lungime de 350 de km, din care 166 km trec prin Ungaria şi 184 km prin Serbia. Pe lângă traficul de pasageri, această rută va putea desfăşura un trafic de marfă semnificativ. Conform planurilor, traseul cel mai rapid al mărfurilor chinezeşti destinate Europei de Vest, debarcate în portul din Pireu, va trece prin Serbia şi Ungaria. Renovarea şi modernizarea completă poate fi finalizată conform previziunilor în anul 2025.

Ad

Exit mobile version