Mai multe județe din Ardeal și din Ungaria au semnat un acord de dezvoltare transfrontalieră .Ungaria vrea să aducă infrastructura de transport aproape de graniță, iar în urma modernizării liniei de cale ferată Debrecen-Oradea-Békéscsaba-Arad-Timişoara, trenurile vor putea circula cu 160 km/oră, transmite Radio Europa Liberă.
Pe baza acordului semnat care tocmai s-a semnat de Camerele judeţelor
Szabolcs-Szatmár-Bereg, Hajdú-Bihar, Békés, Csongrád, din Ungaria
şi Camerele judeţelor Satu Mare, Bihor, Timiş şi Arad, din România,
va fi iniţiată o cooperare la nivel sectorial pentru dezvoltarea
relaţiilor economice transfrontaliere, potrivit informațiilor agenției de știri ungare, MTI. Acestea includ activităţile furnizorilor, participarea la expoziţii, formarea profesională, adoptarea de bune practici, crearea de asociaţii în participaţiune şi organizarea de forumuri comune.
În relaţiile dintre Ungaria şi România suntem interdependenţi, întrebarea este cum putem exploata acest lucru pentru a spori competitivitatea, a declarat, la Debrecen, János Lázár, însărcinat guvernamental și parlamentar al judeţului Csongrád, înainte de semnarea acordului de parteneriat dintre cele patru Camere de comerţ şi industrie din Ungaria şi cele patru Camere de comerţ şi industrie din România.
La întâlnirea organizată de Camera de Comerţ şi Industrie a
Judeţului Hajdú-Bihar (HBIKK), János Lázár a explicat că cea mai
importantă sarcină a următorilor 10 ani va fi creşterea
competitivităţii, astfel încât, România şi Ungaria să facă parte
din nivelul mediu economic al Uniunii Europene. El a adăugat că
guvernul ungar vede potenţial economic în regiunea estică a ţării
sale, motiv pentru care a încheiat un acord cu Debrecen, Békéscsaba
şi Szeged.
Politicianul a reamintit că, pentru a spori competitivitatea,
în partea de est a ţării au loc investiţii importante privind
infrastructura: autostrada M35 va ajunge în curând la frontiera cu
România, se construieşte autostrada M4, guvernul ungar investeşte
totodată miliarde de euro pentru construcţia reţelei feroviare.
Dintre proiectele concrete, János Lázár a menţionat modernizarea
liniei de cale ferată Debrecen-Oradea-Békéscsaba-Arad-Timişoara. În
urma investiţiei, trenurile vor putea circula cu 160 km/oră, iar
guvernul a comandat deja studiul de fezabilitate pentru realizarea
liniei feroviare de mare viteză, a precizat Lázár.
Distanţa de 39 km dintre Subotica şi Szeged poate fi parcursă
pe calea ferată în jumătate de oră, iar planurile pentru realizarea
acesteia au fost deja finalizate, a adăugat politicianul.
Dezvoltarea conştientă a infrastructurii de transport are loc
pentru a stimula economia, a spus János Lázár, potrivit căruia,
este la fel de importantă şi existenţa forţei de muncă, indiferent
de naţionalitate.
László Parragh, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a
Ungariei, a subliniat că România este al doilea partener important
al Ungariei, după Germania. Pe lângă aportul important de capital
(Mol, OTP, Richter), suntem prezenţi în ţara vecină şi în industria
alimentară, în agricultură, la gestionarea deşeurilor, în turism şi
la fabricarea materialelor de construcţii “, a adăugat acesta.