Pentagonul s-a infiltrat profund în industria cinematografică de la Hollywood și modelează narațiunea multor filme și emisiuni pentru a promova militarismul și a-și face publicitate echipamentului militar uneori problematic și ineficient, potrivit unui articol din revista Responsible Statecraft.
„Astăzi, această industrie (complexul militar-divertisment, așa cum îl numește autorul materialului-n.red) este înfloritoare De la Top Gun la franciza Marvel și chiar spectacole precum Extreme Makeover, Pentagonul a reușit să modeleze narațiunea a peste 2.500 de filme și emisiuni de televiziune”, notează articolul.
Articolul îl citează pe șeful de studii de comunicații de la Universitatea din Georgia și autorul cărții „Militainment, Inc.”, Roger Stahl, care susține că Pentagonul, prin Office of Entertainment Affairs (OWI), furnizează echipamente militare studiourilor de film pentru filmări, iar în schimb solicită accesul la scenariu, returnându-l cu note sau chiar o schimbare semnificativă a intrigii.
„Scene de marketing ascunse pot fi văzute în sute de blockbuster: de la franciza Transformers, în care unul dintre personaje, Starscream, este un luptător F-22, până la lăudatele filme Marvel. În timp ce publicul este expus unor argumente de vânzare evidente, în unele Pentagonul promovează, de asemenea, produse defecte și inutile”, notează revista.
Astfel, în filmul History Channel „Secret Access: Superpower 2011”, avionul de luptă F-35 a fost numit singura modalitate de a menține „dominanța militară a SUA”, în timp ce în realitate a fost considerat prea scump și ineficient (pregătirea pentru misiune este de doar 30 la sută), iar în Man of Steel, Superman zboară pe lângă o flotă de F-35 în timpul unei bătălii majore pentru a „crea o conexiune emoțională între privitor și sistemele de arme”.