Home Dezvaluiri O susţinătoare celebră #Rezist demască sistemul agenţiilor de publicitate implicate în protest:...

O susţinătoare celebră #Rezist demască sistemul agenţiilor de publicitate implicate în protest: 99% din oamenii din agenţii servesc într-un sistem la fel de corupt şi de ticaloşit

0

„Majoritatea oamenilor din agentii ies in Piata Victoriei sa protesteze impotriva coruptiei si a sistemului ticalosit. Cu toate acestea 99% din oamenii din agentii servesc intr-un sistem la fel de corupt si de ticalosit. Un sistem de pile, relatii, invarteli, parandaraturi, cumetrii. Un sistem care sifoneaza sute de mii de euro prin buzunare de baieti bine conectati. Un sistem care nu imbratiseaza meritocratia decat cu vorba”, susţine Raluca Feher, o susţinătoare vehementă a protestului #rezist. 

Raluca Feher, partener CAP, explica soarta agentiilor mici in matrixul involburat al pitchurilor din 2017. Ea vorbeste despre borduri, dans, banci, Marele Blond, divorturi, iepuri si ogari, dar mai ales despre culisele pitchurilor si felul in care s-a schimbat mecanismul acestora, in ultimii 10 ani. 

In 2007 am castigat clientul fara nicio urma de pila si am facut istorie in creatia din zona financiara.

In 2017 suntem ciuca mistourilor, participam la pitchuri unde suntem folositi pe post de iepure dupa care sa fuga ogarii agentiilor de retea sau sperietori care sa-i faca pe contabilii din departamentele alea mari sa dea banii mai jos.

Marele Blond

Acum 2 ani pierdeam clientul cel mai important al firmei desi castigasem pitchul la care participasem, venind cu cea mai buna solutie creativa la problema expusa in brief. De altfel, in urma respectivului pitch, Cap a asigurat creatia inca 4 luni (dind cea mai eficienta campanie din istoria respectivului client pe piata romaneasca) pina agentia castigatoare a reusit sa inteleaga ce si cum (iar acum continua glorios munca noastra, atat de bine insusindu-si ce am facut pentru respectivul brand incat nu au schimbat nimic, dar absolut nimic din abordarea noastra creativa, ceea ce face ca multa lume sa creada ca inca mai avem respectivul client).

Dupa  un mariaj de aproape 10 ani, ne-am trezit singurei. On the market.

Avand o reputatie solida pe zona financiara, am fost invitati la diferite pitchuri la care am participat entuziasti, sperand sa gasim pe cineva la fel de blonda ca vechiul nostru client.

La cateva luni am dat lovitura, da, am devenit agentia de strategie a unui client atat de blond, sa-i spunem Marele Blond. Cel mai blond client financiar de pe piata. Tot raul este spre bine, ne-am zis, uite cum noi, o agentie de 15 oameni facem strategia Marelui Blond, cum jonglam cu departamente si servicii, mii de officeuri si programe de dezvoltare uluitoare.

Au urmat luni de dans, patru pasi inapoi, trei lateral, nu ma atinge, haide sa ne cunoastem mai bine, mi-a venit ciclul, nu vreau sa facem dragoste. Briefuri stranii presarate cu cerinte de tipul: definiti business-ul nostru si targetul caruia ne adresam.

-Pai de unde sa stim? Nu ar trebui sa vina de la tine, Mare Blond, aceste afirmatii?

Si, dupa 6 luni de stanjenitoare nepotrivire vine scrisorica prin care am fost instiintati de divort, clientul nostru aruncindu-se in bratele unei alte agentii al carei capitan este un cunoscut dansator care stie a juca invartita.

Are you human or are you dancer?

Din nou pe piata. Singurica, singurica?

Am fost din nou agatati pentru alt pitch de la alta banca. Zambete, strangeri de maini, planuri de viitor.

Doar nu o sa treci pe linga ocazia de a lucra cu cei care au facut Banca Transilvania ceea ce este si ING ceea ce este si va fi. Cap e liber de client financiar? Ce bafta pe noi, sa ii chemam urgent in pitch.

Prezentare importanta la bord. Strategie, creatie, deliberari.

-Ceilalti competitori nu au venit cu nimic. Voi ati fost cei mai buni. Dar decizia se ia in alta parte.

Pierdem.

-Se intampla. Ne pare rau.

A castigat o agentie mare, cu forta, capabilitati, departament de contabilitate voinic. Ala e important.

Dar noi sa stiti ca vrem sa lucram cu voi, asa ca o sa va dam voua partea aia pe care agentia mare nu o vrea.

-Sigur. Noua ne place munca, nu ne dam in laturi de la nimic.

-Perfect. E doar o formalitate.

Pe dracu, e tot un pitch. Cu un alt colos cu departament financiar sanatos.

Ce faci Pinocchio, crezi iar in Vulpe si Motan?

Sunteti prea mici

Cind esti o agentie mica pe piata din Romania esti prost pina la capat.

Crezi ca vremurile sunt alea din 2007 cind veneai de nicaieri intr-un pitch care era un soi de „Romanii au talent”, nu ca acum „Academia de Informatii prezinta ultimele doctorate pentru retarzi si neamurile lor”.

In 2007 am castigat clientul fara nicio urma de pila si am facut istorie in creatia din zona financiara.

In 2017 suntem ciuca mistourilor, participam la pitchuri unde suntem folositi pe post de iepure dupa care sa fuga ogarii agentiilor de retea sau sperietori care sa-i faca pe contabilii din departamentele alea mari sa dea banii mai jos.

Suntem invitati la pitchuri, trecem prin chemistry mitinguri, pierdem zeci de ore in prezentari si zeci de mii de euro pentru prezentari de pitchiuri cu animatice si storiboarduri, cu ilustratii si radiouri inregistrate, poate-poate o sa prindem si noi o bucatica dintr-un business care le cade din gura baietilor mari cu departamente financiare solide.

Si stiti ce ni se spune atunci cind pierdem?

Sunteti prea mici.

Pai si nu stiai asta de cind ne-am mirosit in chemistry miting domnita? Nu ai vazut ca sunt mic? Nu asta era ideea ca marimea nu conteaza? Nu ai vrut si tu ce are BT si ING?

Erori in Matrix

Majoritatea oamenilor din agentii ies in Piata Victoriei sa protesteze impotriva coruptiei si a sistemului ticalosit.

Cu toate acestea 99% din oamenii din agentii servesc intr-un sistem la fel de corupt si de ticalosit.

Un sistem de pile, relatii, invarteli, parandaraturi, cumetrii.

Un sistem care sifoneaza sute de mii de euro prin buzunare de baieti bine conectati.

Un sistem care nu imbratiseaza meritocratia decat cu vorba.

Vaaaai, dorim atat de mult sa muncim cu tine, cu voi. Am vrea enorm sa facem lucruri impreuna.

Ultimii 2 ani imi demonstreaza ca in publicitate nu exista decat o vasta retea de interese, de oligarhi si copii de securisti care comanda jocul indiferent de calitatea muncii agentiilor pe care le detin, cartile sunt masluite si jocul aranjat. Ca peste tot.

Si noi, agentiile mici, care nu intelegem Matrixul, care credem ca exista meritocratie, talent, intentii bune si ca intr-o zi va fi si la noi Germania, suntem doar niste cretini meniti sa fim plimbati in pielea goala, prin fata bordurilor.

Uite ce mici sunt saraci!!

Cite kile aveti? Si citi centimetri? Puteti sari la castana?

Nu mai bine terminam circul asta?

Eu am 25% dintr-o agentie atat de mica incat abia ajunge sa isi lege sireturile.

Domnii astia care joaca tenis nu vor sa cumpere pachetul pentru nevestele lor plictisite sau pentru ala micu, sa aiba si el jucarie? Dau ieftin.

Fara pitch. Primului venit.

Ad

Exit mobile version