O asociaţie de lobby politic înfiinţată de John Bolton, numit de preşedintele american Donald Trump în funcţia de consilier pentru Siguranţă Naţională, a avut un contract cu firma de consultanţă Cambridge Analytica, afirmă surse citate de cotidianul The New York Times.
Potrivit surselor citate de NYT, organizaţia de lobby numită Comitetul de acţiune politică John Bolton Super a apelat la serviciile firmei Cambridge Analytica în august 2014, pentru identificarea profilurilor psihologice ale alegătorilor.
Donald Trump l-a desemnat joi seară pe John Bolton consilier prezidenţial pentru Siguranţă Naţională în locul lui Herbert McMaster, care a fost demis.
Cotidianul The New York Times a obţinut o copie a contractului între Comitetul de acţiune politică al lui Bolton şi compania Cambridge Analytica. Contractul prevede oferirea de către compania Cambridge Analytica a unor servicii de „microprofilare a comportamentelor prin mesaje psihografice”.
Pentru acest contract, compania Cambridge Analytica a folosit date obţinute din conturile Facebook. Datele şi modelele configurative primite organizaţia de lobby a lui John Bolton proveneau din Facebook. Le-am explicat care era procedura. Am discutat în conferinţe despre aceste lucruri, a declarat Christopher Wylie, fost angajat al companiei Cambridge Analytica.
O firmă specializată în analizarea datelor online implicată în campania preşedintelui SUA Donald Trump şi în cea pro-Brexit a exploatat în scop electoral datele de pe Facebook a zeci de milioane de cetăţeni americani în ceea un membru al echipei lui Steve Bannon a numit drept „război psihologic”. Un activist pentru transparenţă, Christopher Wylie, a dezvăluit pentru publicaţiile The New York Times şi Observer că firma Cambridge Analytica, deţinută de miliardarul specializat în tranzacţii speculative Robert Mercer şi condusă la acea vreme de Steve Bannon, a participat la campania electorală a lui Donald Trump folosind fraudulos profilurile Facebook a milioane de alegători americani pentru a construi un puternic program software în scopul anticipării şi influenţării preferinţelor electorale. Aceeaşi companie de analize a fost implicată în campania pentru ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană (Brexit). Steve Bannon a devenit în august 2017 director al echipei de campanie a lui Donald Trump.
Firma Cambridge Analytica a utilizat date sustrase în 2014 din conturile Facebook pentru a stabili profilurile alegătorilor americani şi a le trimite reclame politice personalizate. Christopher Wylie, care a colaborat cu un profesor de la Universitatea Cambridge pentru obţinerea datelor, a declarat pentru publicaţia Observer: „Am exploatat platforma de socializare online Facebook pentru a obţine milioane de profiluri ale alegătorilor. (…) Aceasta a fost baza pe care a fost construită compania”.