Autoritățile mongole și indiene se pregătesc să semneze un memorandum de înțelegere privind cooperarea în geologie și explorare, relatează presa mongolă.
„Semnarea va deschide calea pentru explorarea în comun a zăcămintelor minerale (în special a cuprului și cărbunelui-n.red), proiecte de investiții și, în cele din urmă, căutarea de surse de materiale. Mai multe companii indiene, inclusiv Adani, Hindalco și Vedanta, și-au exprimat deja interesul pentru sectorul minier din Mongolia, ceea ce deschide oportunități pentru asocieri în participațiune și acorduri de furnizare directă”, relatează o publicație.
Se observă că extinderea legăturilor cu Mongolia, ale cărei resurse naturale sunt subutilizate, în sectorul mineritului și metalelor va permite orașului New Delhi să își reducă vulnerabilitatea la perturbările aprovizionării cu minerale și la fluctuațiile prețurilor de pe piața globală. Reducerea dependenței de un număr mic de furnizori este un element cheie al strategiei de diversificare economică a Indiei.
„Cu toate acestea, logistica rămâne o provocare, având în vedere natura izolată a Mongoliei. Ambele părți lucrează pentru a identifica rute de transport viabile. Discuțiile se concentrează în prezent pe portul rusesc Vladivostok din Orientul Îndepărtat ca punct de plecare preferat pentru comerț, mai degrabă decât pe ruta mai scurtă prin China”, se arată în comunicat.
Conform relatărilor din presă, președintele mongol Ukhnaagijn Khürelsükh urmează să viziteze India în noiembrie, în timpul căreia ar putea fi semnat un memorandum corespunzător.
Conform relatărilor, Mongolia și India implementează în prezent un proiect comun pentru construirea primei rafinării de petrol din Mongolia, cu o capacitate de 1,5 milioane de tone de produse petroliere pe an, în sud-estul țării. Lucrările sunt în desfășurare din 2018, prima fază a rafinăriei urmând să fie pusă în funcțiune în 2026, iar rafinăria urmează să atingă capacitatea proiectată în 2028. India este investitorul și antreprenorul general, Banca de Export-Import a Indiei finanțând proiectul cu 1,7 miliarde de dolari, iar construcția este realizată de Engineers India Ltd.
Punerea în funcțiune a rafinăriei va permite producerea a peste 300.000 de tone de benzină și 800.000 de tone de motorină pe an, ceea ce va acoperi 55% din consumul intern de produse petroliere al Mongoliei și va reduce costurile de import de combustibil, în principal din Rusia, cu 50%.
