Home Dezvaluiri MEGA BOMBA din SCANDALUL INTERCEPTARILOR: Precizarea cheie NEOBSERVATA

MEGA BOMBA din SCANDALUL INTERCEPTARILOR: Precizarea cheie NEOBSERVATA

0

Judecatorii Curtii Constitutionale afirma in decizia nr. 51/16.02.2016 privind interceptarile realizate de SRI ca reglementarea competentei unui alt organ al statului, in afara organelor de urmarire penala, de a efectua interceptari „nu poate fi realizata decat printr-un act normativ cu putere de lege”, si nu prin „acte normative cu caracter administrativ, adoptate de alte organe decat autoritatea legiuitoare, caracterizate printr-un grad sporit de instabilitate sau inaccesibilitate”.

Concret, acest lucru inseamna ca Ordonanta de Urgenta a Guvernului este neconstitutionala si numai cand o lege va fi adoptata de Parlament acest lucru va putea fi reglementat legal.

Acest detaliu CHEIE din decizia CCR nu a fost observat pana in prezent de nimeni.

Practic NUMAI o lege adoptata de Parlament poate reglementa situatia, spune CCR.

O lege care este greu de crezut ca poate fi adoptata intr-un an electoral.

Precizarea CCR in paragraful 47 al deciziei 51/2016 privind neconstitutionalitatea supravegherii tehnice efectuate de SRI:

47. In examinarea criticilor de neconstitutionalitate, Curtea constata ca nicio reglementare din legislatia nationala in vigoare, cu exceptia dispozitiilor art. 142 alin. (1) din Codul de procedura penala, nu contine vreo norma care sa consacre expres competenta unui alt organ al statului, in afara organelor de urmarire penala, de a efectua interceptari, respectiv de a pune in executare un mandat de supraveghere tehnica. Or, pornind de la datele concrete din speta dedusa controlului de constitutionalitate, Curtea apreciaza ca reglementarea in acest domeniu nu poate fi realizata decat printr-un act normativ cu putere de lege, iar nu printr-o legislatie infralegala, respectiv acte normative cu caracter administrativ, adoptate de alte organe decat autoritatea legiuitoare, caracterizate printr-un grad sporit de instabilitate sau inaccesibilitate (a se vedea in acest sens si Decizia nr. 17 din 21 ianuarie 2015, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 79 din 30 ianuarie 2015, paragrafele 67 si 94)”.

 

Ad

Exit mobile version