Home Analize Mașinile chinezești lovesc in campania electorală americană

Mașinile chinezești lovesc in campania electorală americană

0

Departamentul pentru Comerț al SUA a propus interzicerea utilizării pieselor și sistemelor inteligente dezvoltat de companiile chineze pentru vehiculele inteligente conectate la Internet (ICV). În luna februarie 2024, guvernul de la Washington a anunțat declanșarea unei investigații pentru așa-numitele „riscuri cibernetice” generate de mașinile chinezești conectate la Internet, sub pretextul „securității naționale”. Săptămâna trecută, secretarul american al Comerțului, Gina Raimondo, a acuzat companiile auto chineze de „colectarea datelor personale” din SUA și a decis impunerea unor tarife suplimentare de 100% la vehiculele electrice chinezești, transmite Radio China.

CE MAI SUSȚINE RADIO CHINA:

Reuters a comentat că abordarea SUA vizează obstrucționarea pe piața americană a automobilelor chinezești extrem de competitive, pentru a câștiga timp pentru ramura proprie și pentru a stabili un lanț de aprovizionare.

Profesorul Li Haidong de la Colegiul Afacerilor Externe din China arată că legătura forțată a activităților economice normale cu „securitatea națională” are ca scop punerea bazelor pentru politici extreme față de China în viitor.

La rândul său, CNN a transmis că pe măsură ce se apropie alegerile, cele două partide din SUA utilizează o atitudine dură faţă de China pentru a câştiga voturi. Mai ales în „statele swing”, unde industria auto este relativ concentrată, China a devenit un obiectiv cheie pentru cele două partide în câștigarea de voturi.

S-a dovedit că ruperea lanțului industrial prin mijloace politice nu este fezabilă, în special în industria auto, unde lanțul industrial global este profund integrat. În această ramură, cu avantaje tehnologice și de costuri, produsele chinezești precum senzori, LiDAR și alte sisteme software și hardware, au devenit o opțiune ideală pentru companiile auto multinaționale.

Marii producători de automobile, cum sunt General Motors, Toyota, Volkswagen și Hyundai, au anunțat că sistemele lor „nu pot fi înlocuite ușor cu produse de la alți furnizori”, fiind este aproape imposibil să fie eliminată complet influența tehnologiei și componentelor chineze.

„Nu sunt încălcări comerciale din partea Chinei, ci greşeli strategice ale SUA”, a declarat Joseph Stiglitz, fost preşedinte al Consiliului Consultativ Economic al guvernului american.

Ad

Exit mobile version