Sunt bucuros să vă anunț că astăzi, 9 septembrie 2020, am semnat în calitate de președinte al Consiliului Județean Vrancea Certificatul de Urbanism pentru porțiunea autostrăzii A7 Focșani-Bacău, în vederea autorizării executării lucrărilor de construcții. În județul Vrancea, sectorul autostrăzii Focșani – Bacău are o lungime totală de 52 kilometri. În urmă cu două luni, în data de 16 iulie 2020, am semnat și Certificatul de Urbanism pentru porțiunea autostrăzii A7 Buzău-Focșani. Autostrada este în faza elaborării studiului de fezabilitate, investiția fiind derulată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a anunțat președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, printr-un comunicat remis FLUX 24 și FLUX 24 de Vrancea.
CE MAI ANUNȚĂ MARIAN OPRIȘAN:
Sunt mândru că, în sfârșit, autostrada Moldovei prinde contur, după ce în ultimii ani am făcut lobby la toți guvernanții României pentru realizarea acestei autostrade, atât de necesară, atât pentru dezvoltarea economică a zonei cât și pentru siguranța traficului și salvarea vieții oamenilor, victime ale accidentelor rutiere.
Vreau să vă reamintesc faptul că în urmă cu 8 ani, prin parlamentarii PSD, interpelam miniștrii transporturilor și Guvernul României cu privire la necesitatea și urgența introducerii în Master Planul României a unui drum de mare viteză care să lege capitala țării de nordul Moldovei.
În anul 2014, aduceam la aceeași masă pe reprezentanții Guvernului, reprezentanții CNAIR, reprezentanții primăriilor din județul Vrancea și proiectantul SC Consitrans SRL, pentru a stabili împreună cu aceștia traseul și planul de încadrare al viitoarei autostrăzi care urma să tranziteze județul Vrancea.
În anul 2015, Comisia Europeană aproba varianta finală a Master Planului General de Transport în care se prevedea realizarea unui drum de mare viteză care să lege Bucureștiul prin Buzău-Focșani-Bacău de Pașcani.
În anul 2016, Guvernul României aproba Master Planul, prin HG nr. 666/2016. Tot în anul 2016, ANAP aviza documentația de atribuire, publicându-se în SEAP demararea licitației în vederea stabilirii firmei care să elaboreze studiile de fezabilitate și proiectele tehnice pentru fiecare dintre tronsoanele autostrăzii Ploiești-Pașcani (Ploiești-Buzău – 65 km, Buzău-Focșani – 72 km, Focșani-Bacău – 110 km, Bacău-Pașcani – 82 km).
În anul 2017, Guvernul PSD a prevăzut în proiectul legii bugetului de stat sumele necesare aferente elaborării acestor studii necesare realizării autostrăzii Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani.
În septembrie 2018, în timpul Guvernării PSD, CNAIR a semnat contractul de servicii privind ”Elaborare Studiu de Fezabilite și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Buzău-Focșani”, iar în noiembrie 2018, CNAIR semna contractul de servicii referitor la cel de-al doilea tronson care tranzitează Vrancea și anume ”Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Focșani-Bacău”. Ambele contracte, semnate cu firma SC Consitrans SRL, au o valoare totală de 34 milioane de lei fără TVA, beneficiind de finanțare nerambursabilă din fonduri europene prin POIM 2014-2020, cu termen de predare a documentației anul 2020.
În luna august 2019 am organizat la sediul Consiliului Județean Vrancea o întâlnire între reprezentații Consitrans SRL, primarii localităților tranzitate de autostradă, reprezentați ai MAPN, ANIF, Apele Române, Secția de Drumuri Naționale, ISU pentru stabilirea detaliilor și avizelor în cadrul studiilor de impact și a studiilor de trafic. (https://cjvrancea.ro/noutati/vizualizare/reprezentantii-cnair-au-prezentat-astazi-la-cj-vrancea-traseele-luate-in-calcul-pentru-realizarea-drumului-de-mare-viteza-autostrada-buzau-focsani-si-focsani-bacau/)
V-am expus tot acest traseu pentru a înțelege că realizarea autostrăzii Moldova este un efort comun, care s-a derulat pe parcursul mai multor ani. De aceea, țin să mulțumesc echipei CNAIR, primarilor și în special Guvernului PSD, în timpul căruia s-au făcut pași importanți pentru realizarea acestui deziderat, care au înțeles cât de importantă este conectarea Moldovei printr-o autostradă.