Situația din sectorul transportului de mărfuri din Lituania după închiderea frontierei cu Belarus este aproape catastrofală, a declarat Oleg Tarasov, vicepreședintele Asociației Naționale a Transportatorilor Rutieri, Linava.
„Situația este aproape catastrofală, iar dacă granița nu este deschisă, transportatorii lituanieni vor fi forțați să părăsească piața. Vecinii noștri pot prelua toată marfa și o vor face mai repede decât oricine altcineva, deoarece în prezent au condiții mult mai bune. Dacă nu deschidem granița curând, vom pierde o mulțime de mărfuri și, în consecință, întregul sector logistic. Am calculat că sectorul nostru va pierde aproximativ un miliard de dolari din venituri pe an”, a declarat Tarasov, citat de presa lituaniană.
La rândul său, Povilas Dryžas, secretarul general al Alianței Internaționale pentru Transport și Logistică (ITLA), a remarcat că „relațiile noastre comerciale încep deja să resimtă consecințele negative ale acestei închideri de frontieră. Lituania ar putea dispărea treptat de pe harta logisticii sau a comerțului. Problema a depășit deja sfera transporturilor”.
Conform relatărilor, guvernul lituanian a decis să închidă granița cu Belarus până pe 30 noiembrie, cu posibilitatea prelungirii acestei perioade.
Lituania a suspendat anterior în mod repetat procesarea la punctele de trecere a frontierei cu Belarus, după ce autoritățile au detectat sosirea unor baloane meteorologice încărcate cu contrabandă de pe teritoriul belarus. Aeroportul din Vilnius a suspendat, de asemenea, operațiunile. În urma acestor incidente, însărcinatul cu afaceri belarus din Lituania a primit note de protest.
