Transferul lui Cristiano Ronaldo la Juventus nu a produs doar un ecou răsunător în rândul oamenilor de fotbal, dar a provocat şi un record în ceea ce priveşte vânzările de produse oficiale.
Mutarea superstarului portughez a fost oficializată marţi, 10 iulie, iar în dimineaţa zilei următoare au fost puse la vânzare tricourile devenite ”emblemă” în lumea fotbalului. Magazinele oficiale şi site-urile de vânzări ale clubului italian nu au făcut faţă cererii de tricouri ”CR7”. Fan-shop-urile fizice au fost deschise la ora 10 dimineaţa, când deja o mulţime de oameni aştepta la coadă.
Site-ul italian it.notizie. yahoo precizează că în Milano, oraşul rivalelor Internazionale şi A, a fost vândut un tricou pe minut care avea inscripţionat numele şi cifra făcută celebră de Ronaldo. La finalul zilei de miercuri, 11 iulie, 20.000 tricouri au fost vândute, iar pe internet alte 500.000 au fost rezervate. Preţul tricoului variază între 104 euro şi 115 euro.
Săptămâna trecută, spaniolii de la Record scriau că în ecuaţia transferului Balonului de Aur ar fi fost implicată şi compania FIAT, sponsorul oficial al ”Bătrânei Doamne”. Decizia sponsorului a stârnit un val de nemulţumiri în rândul angajaţilor constructorului italian de maşini. La acea vreme, un angajat al uzieni FIAT din Napoli, explica: ”Angajaţii FIAT nu au beneficiat de o mărire de salariu în ultimii 10 ani. Cu banii pe care îi vor cheltui pe Ronaldo (n. r. – 220 milioane euro – sumă de trasnfer + salariu pe 4 ani), ar fi putut să dea fiecărui muncitor un bonus de 200 euro pe lună”. În condiţiile în care italienii au vândut doar într-o zi 520.000 tricouri, la un preţ mediu de 109 euro per articol, ar rezulta o sumă de 56,6 milioane de euro obţinute numai din vânzarea de tricouri, numai într-o singură zi. Luând în considerare aceste cifre, suma cheltuită pe mutarea istorică nu mai pare aşa greu de recuperat, situaţie care ar trebui să-i mai liniştească pe muncitorii uzinelor FIAT.