Home Analize Italienii se laudă cu trenul sanitar. În martie anul trecut grupul Grampet...

Italienii se laudă cu trenul sanitar. În martie anul trecut grupul Grampet condus de Gruia Stoica a propus autorităților române formarea unui astfel de tren. S-ar fi putut suplimenta cu aproximativ 2.400 de paturi numărul de locuri de la ATI. Oficialii au aplaudat ideea, dar nu au făcut nimic

0

După cele din Franța și India, de luni este operațional și un tren sanitar în Italia, echipat complet cu aparatură de terapie intensivă, care străbate ţara pe şine, în încercarea autorităților de a diminua presiunea asupra spitalelor în contextul pandemiei de coronavirus. În România, propunerea de a pune la punct o astfel de garnitură a fost avansată încă din martie 2020 de reprezentanții Grupului Grampet, însă autoritățile s-au mulțumit să laude inițiativa, fără a face nimic concret, transmite Club Feroviar.

Spitalul pe şine din Italia a fost conceput pentru a transfera pacienţi între oraşe, informează Agerpres. Deşi în primă fază va fi folosit mai ales – dar nu numai – pentru bolnavii de COVID-19, ideea este ca el să fie util şi în cazul unor posibile viitoare dezastre.

”Trenul poate circula prin toată Europa, nu există în Europa vreun alt exemplu de astfel de tren”, a spus la inaugurarea acestuia consilierul delegat al companiei publice Ferrovie dello Stato (FdS – echivalentul CFR SA din România), Gianfranco Battisti.

Și România avea până de curând un tren sanitar, un spital mobil cu toate dotările necesare: săli de operație, cisternă cu apă, farmacie și săli de masă.

La vremea respectivă, era singurul tren cu acest specific din Europa și în caz de calamități naturale sau, cum este cazul acum, de epidemii garnitura se putea deplasa prin toată țara pentru a salva vieți omenești. În 2016, printr-o manevră cel puțin controversată a conducerii de la acea vreme a Societății Feroviare de Turism, trenul a fost vândut la fier vechi. Potrivit unei evaluări realizate în 2008, trenul sanitar ar fi valorat 1,2 milioane de euro, dar prețul de vânzare la fier vechi a fost mai mic de 200.000 de euro, mai spune sursa citată.

 La finele lunii martie a anului trecut, cu prilejul unei videoconferințe susținute de premierul și de ministrul Transporturilor de la acea vreme, Ludovic Orban, respectiv Lucian Bode, cu actorii de pe piața transporturilor feroviare, s-a pus pe tapet posibilitatea transformării unor vagoane de tren în unități de tratare a bolnavilor de coronavirus.

Propunerea de transformare a vagoanelor cușetă vechi, din anii 80, în unități ATI destinate tratării bolnavilor de coronavirus. a venit din partea Grupului Grampet, participant la discuții. Reprezentanții acestuia  au spus că au și posibilitatea efectuării transformărilor necesare, cu eforturi minime. O transformare a vagoanelor cușetă și de dormit în astfel de puncte ar fi putut suplimenta cu aproximativ 2.400 de paturi numărul de locuri de la ATI, au explicat reprezentanții grupului feroviar fondat și condus de Gruia Stoica.

Ideea a fost lăudată de participanții la videoconferință, inclusiv de oficialii statului român, care însă ulterior nu au făcut nimic pentru ca ea să fie pusă în practică.

Ad

Exit mobile version