Comanda companiei aeriene Iran Air include 46 de aparate A320, 38 de aparate A330 și 16 avioane A350. Lipsesc cele 12 aparate A380, prevăzute în acordul semnat la Paris în ianuarie 2016, pentru că aeroportul din Teheran nu a putut fi amenajat în mod corespunzător pentru a putea primi uriașele avioane.
Acordul prevede și cursuri de formare pentru piloți, dar și pentru optimizarea operațiunilor aeroportuare și a traficului aerian. ”Este o etapă decisivă pe calea miodernizării aviației comerciale iraniene”, a declarat Fabrice Bregier, general manager Airbus.
Airbus are motive de mulțumire: marele său concurent, Boeing, a semnat și el cu Iran Air un contract similar, la începutul acestei luni, dar în valoare de ”doar” 16,6 miliarde de euro.
Potrivit Organizației iraniene pentru aviație civilă, Iranul ar putea avea nevoie de 400-500 de avioane noi de linie în următorii 10 ani.
Semnarea acordului internațional privind resursele nucleare și ridicarea parțială a sancțiunilor internaționale au permis Iranului să încheie aceste contracte.