Home Analize INVESTIȚII MASIVE: Ungaria își face port în Italia și își modernizează rețeaua...

INVESTIȚII MASIVE: Ungaria își face port în Italia și își modernizează rețeaua rutieră și feroviară

0

Ungaria va realiza un port şi o bază logistică în Trieste, astfel încât, companiile ungare care exportă în străinătate pe cale maritimă, să poată transporta rapid şi uşor, a declarat, vineri, ministrul ungar al Afacerilor Externe şi al Comerţului Exterior, la Mogyoród.

République de Hongrie

La ceremonia de deschidere a Forumului de Logistică V4+, Péter
Szijjártó a anunţat că Ungaria va realiza un port şi o bază
logistică pe o suprafaţă de 32 hectare, în Italia, la Trieste. Cu o
investiţie între 60-100 de milioane de euro, vor fi create, prin
acestea, condiţii adecvate de infrastructură pentru companiile
ungare ca să ajungă în 24 de ore, pe calea rutieră sau pe calea
ferată, la mare. El a adăugat că, la începutul lunii iulie, ar
putea fi semnat contractul de vânzare-cumpărare de către Guvernul
ungar.

Ministrul ungar al Afacerilor Externe şi al Comerţului Exterior
a declarat că, în urma cooperării economice polono-ungare tot mai
intensă, compania aeriană poloneză (LOT) a ales Budapesta ca a doua
bază aeriană iar ca urmare a încheierii unei serii de negocieri, în
viitorul apropiat, LOT va lansa un zbor direct între Budapesta şi
Seul.

Ministrul a subliniat că, pentru a consolida competitivitatea
logistică a Ungariei, aceasta va trebui să-şi îmbunătăţească
întârzierile din domeniul infrastructurii faţă de Europa de Vest,
datorate împrejurărilor istorice. Pentru aceasta, politicianul a
evidenţiat patru domenii: dezvoltarea infrastructurii în direcţia
Nord-Sud, creşterea numărului de legături transfrontaliere rutiere
şi feroviare, construcţia unei căi ferate de mare viteză, care încă
lipseşte din Europa Centrală, şi profitul în urma avantajelor
oferite de iniţiativele chineze pentru zona de comerţ Eurasiatică.

Ministrul ungar al Afacerilor Externe şi al Comerţului Exterior
a vorbit despre faptul că Guvernul ungar va realiza, până în 2024,
o dezvoltare extraordinară pe întreaga reţea rutieră şi feroviară
din Ungaria: 3.200 miliarde de forinţi (9,86 miliarde euro) pentru
dezvoltarea drumurilor publice şi 1.500 miliarde de forinţi (4,62
miliarde euro) pentru dezvoltarea căilor ferate până în 2022. Péter
Szijjártó a declarat că, în ceea ce priveşte coridorul comercial şi
de transport “Via Carpathia” propus de Polonia, care traversează
Europa Centrală în direcţia Nord-Sud, din Lituania până în Grecia,
porţiunea de 229 de kilometri de pe teritoriul Ungariei va fi
construită integral de Guvernul ungar şi finalizată până în 2022,
astfel încât, pe ruta Kosice-Miskolc-Debrecen-Oradea se va putea
circula pe autostradă.

În cadrul dezvoltărilor transfrontaliere, noul pod peste Dunăre
de la Komárom şi şoseaua rapidă care traversează graniţa
slovaco-ungară vor fi finalizate până la sfârşitul anului viitor şi
vor face legătura între Budapesta şi Bratislava. Politicianul a
adăugat că în acest an Guvernul ungar va începe să construiască un
alt nou pod, peste râul Ipoly, la graniţa slovaco-ungară.

Referindu-se la oportunităţile economice eurasiatice, Peter
Szijjártó a spus că Ungaria ar trebui să se folosească de planul
comercial conceput de China pentru Europa şi Asia, şi trebuie să
ofere cele mai rapide oportunităţi de livrare pe calea ferată din
porturile greceşti spre Europa de Vest. Din acest motiv, Guvernul
Ungariei pune un accent deosebit pe realizarea liniei de cale
ferată Budapesta-Belgrad, a declarat ministrul.

Ad

Exit mobile version