Inelele de centură ale municipiului Târgoviște și orașelor Pucioasa, Fieni, Găești, Răcari și Titu prind contur. Președintele CJ Dâmbovița: Una dintre cele mai importante axe ale Master Planului propus dâmbovițenilor

0

Inelele de centură ale muncipiului #Târgoviște și orașelor #Pucioasa, #Fieni, #Găești, #Răcari și #Titu au prins, astăzi, contur. Alături de colegii mei, am propus consilierilor județeni introducerea pe lista de investiții a Consiliului Județean Dâmboviţa a următoarelor variante de ocolire (inele de centură) a centrelor urbane (situate pe rețeaua de drumuri naționale), anunțat președintele CJ Dâmbovița Corneliu Ștefan.

PROIECTELE ANUNȚATE DE CORNELIU ȘTEFAN:

14 km în jurul municipiului Târgovişte. Inelul 2 de centură al reședinței de județ va duce la crearea unei adevărate zone metropolitane ce va include mare parte din localitățile periurbane aflate în apropierea municipiului.

✅ Orașul Găesti va beneficia de un inel de centura cu lungimea de 8 km. Acesta va lega DN 7 de Drumul Expres Valahia, astfel tranzitul dinspre Autostrada A1 către Târgoviște si mai departe la Ploiești va reduce traficul din orașul Gaești și-l va fluidiza în împrejurimile acestuia.

✅ Varianta de ocolire pentru orașele Pucioasa și Fieni cu o lungime de cca. 14 km de drum ce vor fi construiți de la 0 va face ca traficul actual de pe DN71 sa nu mai tranziteze centrele celor două localități.

✅ Minimum 15 km variantă de ocolire în lungul DN71 spre limita de sud a comunei Tărtășești. În acest fel, deschidem accesibilitatea zonei urbană a orașului Răcari dinspre zona metropolitană București. Acest drum va accesibiliza și orașul Titu.

❗ Cu ajutorul acestor inele de centură scoatem traficul greu în afara intravilanelor, reducem poluarea din localitățile traversate, iar riscul producerii accidentelor rutiere scade.❗ De asemenea, aceste inele de centură vor dezvolta din punct de vedere economic toate zonele tranzitate de acestea și vor atrage noi investitori.

✅ Ca sursă de finanțare pot indica fondurile europene disponibile încă în Programul Operațional Infrastructură Mare sau cele viitoare, iar pentru acest lucru vom încheia un parteneriat cu Compania Națională a Infrastructurii Rutiere.

✅ Urmează realizarea studiilor de prefezabilitate pe baza cărora vom putea estima și valoarea investițiilor necesare și aproba traseele optime.

✅ Pot spune că, de astăzi, a început să se lucreze cu adevărat la infrastructura rutieră, una dintre cele mai importante axe ale Master Planului propus dâmbovițenilor.