Home Analize În HORECA și pe litoral amenzile vor merge spre consumator

În HORECA și pe litoral amenzile vor merge spre consumator

0

Antreprenorii care operează pe plajele de pe litoralul românesc nu sunt vinovaţi de încălcarea de către clienţi a măsurilor de distanţare socială, atunci când i-au informat cu claritate pe aceştia cu privire la respectarea măsurilor legale, susţine directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului, Paul Anghel.

„Când se termină grija (firmelor – n. r.) faţă de povestea asta cu aglomeraţia în zona de plajă? Se termină în momentul în care informarea dumneavoastră, a operatorului economic către consumator, este la loc vizibil, este completă, corectă şi precisă, le spuneţi care e distanţa socială pe care trebuie să o păstreze şi toate celelalte. În condiţiile în care există şi consumatori care nu respectă acest lucru, în acel moment nu mai cade în sarcina dumneavoastră şi nu mai e vina dumneavoastră dacă nu se respectă distanţa socială, dacă se trag mai multe şezlonguri în acelaşi spaţiu. Noi am găsit situaţiile acestea pe plajele de pe litoralul românesc şi niciodată nu a fost sancţionat operatorul economic. De fiecare dată, în primă instanţă comisarii s-au adresat consumatorilor, atrăgându-li-se atenţia asupra distanţei sociale”, a afirmat, marţi, directorul general al ANPC, într-o discuţie cu antreprenorii, organizată de Clubul Oamenilor de Afaceri Liberali.

La rândul său, preşedintele ANPC, Eduardt Cozminschi, a subliniat că instituţia pe care o conduce nu va sancţiona firmele din domeniul HoReCa atunci când este evident că aceia care încalcă legislaţia de combatere a pandemiei sunt clienţii.

Ad

Exit mobile version