Dl Junker nu face decât să confirme previziunile mele făcute cu aproximativ zece ani în urmă și anume acelea că amestecul abuziv al instituțiilor UE în ordinea de drept internă a statelor membre anunță intenția de a crea un alibi pentru alocarea fondurilor europene după criterii neprevăzute în tratate, spre îndestularea preferențială a marilor profitori ai Uniunii, proclamați a priori ca atleți ai statului de drept, a scris pe facebook fostul ministru de externe Adrian Severin răspunzând unei întrebări a lui Radu Popa.
CONTINUAREA RĂSPUNSULUI LUI ADRIAN SEVERIN:
Nimeni nu evaluează performanțele statului de drept în Germania (unde darea de mită în interes național este admisă) sau în Franța (unde tradițiile procesului Dreyfuss sunt încă păstrate) sau în Italia (unde justiția selectivă a permis supraviețuirea Mafiei) sau în Spania (unde procedurile de anchetă robuste nu se împiedică de mofturi precum drepturile omului). Toate aceste state sunt decretate a fi democrații consolidate și state de drept consacrate. MCV-ul este numai pentru România și Bulgaria și funcționează la foc continuu chiar dacă din 2010 nu mai are bază legală.
Sigur, se poate spune că UE se bazează pe adeziunea tuturor membrilor la anumite valori, că nu poate exista democrație economică fără democrație politică, iar democrația politică nu există fără stat de drept, care, la rându-i, este nul în lipsa respectului pentru drepturile omului. Aceasta nu permite însă amestecarea planurilor, inventarea de proceduri ilegale și autoimputernicirea cu competențe în pofida principiului atribuțiunii.
Mai mult, după adoptarea Tratatului de la Lisabona, UE a devenit membră a Consiliului Europei și astfel a recunoscut competența acestuia în domeniul statului de drept cu privire la statele membre ale Uniunii. Cu alte cuvinte, în materia statului de drept competent este acum Consiliul Europei iar nu Comisia Europeană.
Dacă în România statul de drept nu funcționează, aceasta este tocmai din cauza amestecului UE, care vrea ca el să nu funcționeze pentru ca astfel națiunea română să poată fi pedepsită, lipsită de drepturi și ținută sub control.
Competențele și mecanismele instituționale în cadrul UE sunt sau au fost atent concepute și fin reglate pentru ca aceasta să nu devină o altă Uniune Sovietică sau un nou Sfânt Imperiu Roman de Națiune Germană. Dacă, însă, sub diverse pretexte, acest mecanism este dereglat, UE nu va mai rezista mai mult decât câțiva ani, după care Europa va reveni la război.
Germania a încercat să reducă extinderea UE la o simplă expansiune a pieței sale. Se pare că nu a fost destul. Acum, după ce a confiscat piața membrilor din est, vrea să le confiște și banii. Ea nu a înțeles că politicile de austeritate pentru care pledează, nu pot da rezultate decât dacă se aplică în mod egal și membrilor bogați și celor săraci. Altminteri curând nu va mai fi nimeni care să îi cumpere produsele și sa-i salveze locurile de muncă. Atunci va dori să confiște și teritoriile.
Finalul este cunoscut. El va fi același din ultimele două războaie mondiale. Până atunci, însă, vom avea iarăși parte cu toții doar de lacrimi, sânge și suferință.
România trebuie să se opună unui asemenea curs. O poate face dar nu cu actualii săi conducători. Din nefericire nu poate avea alții întrucât acesta este singurul tip de lider pe care îl poate avea o colonie.
Sper că am răspuns cât de cât la întrebare.