Home Politica Gafeorul Grindeanu

Gafeorul Grindeanu

0

Intervenția ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, duminică seara, la Digi24, pe tema căii ferate a fost un șir de gafe ale acestuia, dincolo de platitudinile rostite. Ministrul a confundat cu insistență AFER cu ARF (la peste o lună de la numirea sa) și a vorbit de un plan de restructurare la CFR Marfă care va trebui urmat în ….2021, deși ministrul se afla în a doua zi a anului 2022, scrie Club Feroviar.

Punctul de plecare al confuziei a fost o întrebare a jurnalistului Digi24 privind posibila reacție a AFER la incidentul din gara Brazi de duminică după-amiază când o locomotivă a luat foc, punând în pericol încărcătura și perturbând serios traficul pe Valea Prahovei (minutul 1:26 din înregistrarea video disponibilă aici).

„AFER este o instituție în subordinea domniei dvs am sesizat mai multe incendii, ce face AFER pentru a rezolva această situație?” l-a întrebat jurnalistul pe ministru. Primul făcea referire probabil la posibile reacții ale Autorității Feroviare Române (AFER) în urma incidentului, gen verificări ale operatorului, sancțiuni etc.

Răspunsul eronat al ministrului nu a întârziat să apară. „Toate acestea se schimbă cu investiţie, iar pe partea de investiţie AFER (Autoritatea Feroviară Română n.r.) are prevăzuţi bani prin care să cumpere material rulant nou, doar că dincolo de această achiziţie pe care o vor face cei de pe feroviar mai trebuie să şi circule pe linii modernizate, astfel încât atunci când ai material rulant nou să poată fi folosit la capacitate maximă. De aceea trebuie să se întâmple ambele lucruri: pe de o parte, modernizarea infrastructurii și pe de altă parte, achiziția de material rulant”, a spus oficialul de la Transporturi. Or, achizițiile de material rulant și modernizările centralizate ale acestuia, pe baza unor fonduri europene, sunt în sarcina Autorității pentru Reformă Feroviară, entitate care doar prin denumirea sa aduce cumva cu cea a AFER.

Ad

Exit mobile version