Protocolul încheiat, în 2015, între Parchetul ÎCCJ şi Departamentul de Informaţii şi Protecţie Internă (DIPI), din cadrul MAI, a fost declasificat şi făcut public pe site-ul Parchetului General. Acesta prevede, după modelul protocoalelor încheiate de SRI, funcţionarea echipelor operative comune.
Documentul menţionează şi modul în care se face schimbul de informaţii, fiind folosite locuri conspirate. „Schimbul de informaţii, date, documente şi materiale se efectuează la sediul unităţilor de parchet sau în locuri anume stabilite de conducătorii acestora şi şefii structurilor centrale sau teritoriale ale Departamenului, prin procurori şi ofiţeri anume desemnaţi, cu respectarea confidenţialităţii, respectiv a protecţiei informaţiilor clasificate”.
Totodată, părţile se obligau să se informeze reciproc cu privire la datele sau informaţiile obţinute din activitatea specifică. „În cauze complexe sau ori de câte ori Părţile apreciază necesar, cooperarea efectivă se realizează pe baza unor planuri comune, cu precizarea sarcinilor concrete ce revin fiecăreia”, se arată în protocol.
Sursa citată specifică faptul că la cerere sau din oficiu, părţile se informează reciproc şi oportun cu privire la datele sau informaţiile obţinute din activitatea specifică care pot prezenta interes pentru realizarea misiunilor celeilalte părţi. Documentul precizează însă că părţile nu au voie să vorbească despre această înţelegere.
„Atunci când consideră necesară introducerea în dosarele penale a acelor informaţii, documente sau materiale clasificate cu utilitate probatorie determinantă pentru soluţionarea unor cauze, puse la dispoziţie de Departament, Parchetul solicită acestuia. în scris şi argumentat, declasificarea. (3) în cadrul activităţilor de cooperare, Parchetul nu poate deconspira personalul, mijloacele, metodele, tehnica şi echipamentul de lucru, precum şi sursele secrete de informaţii ale Departamentului (…) Art. 13 Părţile au obligaţia de a păstra, cu titlu permanent, confidenţialitatea asupra încheierii protocolului, precum şi a datelor înscrise în acesta sau rezultate în cadrul cooperării”, prevede protocolul.
În momentul intrării în vigoare, în luna august 2015, alte trei protocoale de colaborare între cele două instituţii au fost abrogate. „Părţile vor asigura însuşirea, cunoaşterea temeinică şi aplicarea întocmai a prevederilor protocolului de către personalul propriu, inclusiv de către structurile/unităţile de parchet teritoriale şi serviciile de informaţii şi protecţie internă judeţene, în raport cu sarcinile ce le revin în aplicarea acestora”, mai arată documentul.