Home Dezvaluiri Explodează afacerea Blue Air- Air Moldova: E DE FAȚADĂ. UNDE VOR AJUNGE...

Explodează afacerea Blue Air- Air Moldova: E DE FAȚADĂ. UNDE VOR AJUNGE BANII?

0

Cumpărarea operatorului național Air Moldova de către Civil Aviation Group, o firmă formată de compania Blue Air din România și un grup de investitori din Republica Moldova, stârnește numeroase semne de întrebare, transmite Radio Europa Liberă

Compania Blue Air a fost inființată de omul de afaceri român Nelu Iordache, care a acuzat recent că aceasta i-ar fi fost luată după ce ar fi fost arestat la ordinul fostului premier Victor Ponta.

Un prim semn de întrebare pe care îl ridică tranzacţia Blue Air-Air Moldova, spun experţii, e că la concursul de privatizare a operatorului naţional Air Moldova a participat o singură companie, tot ea câștigând concursul în schimbul unui preţ simbolic. Şi asta în condiţiile în care concursul a fost lansat în plină vacanță, observă fostul secretar de stat al Ministerului Transporturilor şi ex-directorul pe economie şi dezvoltare al companiei Air Moldova, expertul Oleg Tofilat.

Compania Civil Aviation Group, care a câştigat concursul de privatizare, a fost fondată la finele lunii august şi are trei acţionari. 51 la sută din acţiuni aparţin cetăţenilor moldoveni: Serghei Melnik, fost candidat la funcția de guvernator al Băncii Naționale, expert financiar și președinte al unei companii de consultanță din Statele Unite, și Andrei Ianovici, coproprietar al unei companiei aeriene înregistrate în Georgia. Cei doi ar mai fi creat la finele lunii august o companie aeriană, scrie Ziarul de Gardă.

Alte 49% din acțiunile companie le deţine una dintre cele mai importante companii de pe piața aviatică românească, Blue Air. Prezenţa acesteia printre acţionari e văzută de experţi, inclusiv de fostul ministru al finanţelor Veaceslav Negruţă, ca fiind una de faţadă, doar pentru a legitima tranzacția beneficiarii reali ai căreia ar fi cei doi cetăţeni moldoveni. Negruţă suspectează că cei doi acţionari din R. Moldova ar avea legături cu compania care a câştigat controversată concesionare a Aeroportului internaţional Chișinău Avia-Invest, companie afiliată lui Ilan Shor, care are de încasat datoriile Air Moldova ce se ridică la 1,2 miliarde de lei. Ceea ce ar însemna că aceşti bani vor ajunge la același grup de persoane care au umflat Air Moldova cu datorii, sugerează Veaceslav Negruţă conform Radio Europa Liberă.

 

Un alt semn de întrebare este cum compania Civil Aviation Group care a privatizat Air Moldova va achita această datorie, din moment ce capitalul social al companiei e de 500 de mii de lei, adică de două mii de ori mai puţin decât datoria Air Moldova , spune Oleg Tofilat.

Omul de afaceri Nelu Iordache, care a inființat compania aviatică Blue Air, a declarat rcent în emisiunea Controverse realizată la B1 de Andrei Bădin că există multe coincidențe ciudate în cazul preluării companiei după arestarea sa în decembrie 2012. 

Iordache a afirmat că firma de insolvență din Cluj care s-a ocupat de caz avea sediul într-o locație unde era sediul SRI, dar și al unui firme a lui Ioan Rus. De asemenea cineva din firma respectivă a ajuns mai apoi consilier al lui Dacian Cioloș, când acesta era premier.

Nelu Iordache a acuzat grupul de la Cluj și pe fostul premier Victor Ponta că ar fi fost la originea preluării Blue Air pe care o controla printr-o altă firmă.

Pe 1 decembrie 2012 am fost arestat, iar pe 10 firma a intrat în insolvență, a mai spus omul de afaceri.

Cu Ioan Rus am avut un conflict cu firma de constrrucții a lui Ioan Rus care opera pe aeroportul din Cluj. M-au dat afară, a mai spus Iordache.

Victor Ponta când era premier m-a amenințat în noiembrie 2012 pe aeroportul din Bacău că voi fi arestat. Mi-a spus că mi-a trimis dosarul la DNA și că voi fi arestat. La câteva zile am fost arestat, a declarat duminică seară omul de afaceri Nelu Iordache în emisiunea Controverse realizată la B1 de Andrei Bădin.

A fost pentru prima oară când Nelu Iordache a acordat un interviu unui post de televiziune.

Nelu Iordache a inființat compania aviatică Blue Air și Romstrade care a realizat Transalpina. El a fost arestat 2 ani. iar firmele sale băgate în faliment sau preluate cum e cazul Blue Air.

Iordache l-a acuzat pe Ponta că prin arestarea sa a vrut să preia prin interpuși compania Blue Air.

Anterior, susține Iordache, guvernul USL i-ar fi blocat mai multe proiecte în derulare.

Ponta și grupul de la Cluj au fost în spatele arestării mele și a preluării Blue Air, a susținut Iordache, care anterior interviului în direct la B1 a transmis pentru emisiune o declarație scrisă.

De față la amenințările lui Ponta a fost un director din compania mea. Cu Victor Ponta care atunci pleca de la Bacău dintr-un turneu electoral erau Liviu Dragnea, Crin Antonescu și Viorel Hrebenciuc. Poate vor dori să confirme, a precizat Iordache.

La acel moment, Ponta mi-a zis să vorbesc cu Hrebenciuc. Am vorbit de 2 ori cu el. Mi-a zis că nu știe nimic și era foarte speriat, a mai susținut Nelu Iordache.

Pretextul pentru arestarea lui Nelu Iordache ar fi fost un diferend financiar pe care acesta îl avea la timpul respectiv cu o firmă portugheză unde anterior lucrase Jose Mario Barroso, care în 2012 era președintele Comisiei Europene.

Dom’le, și Nelu Iordache a fost arestat tot de Ponta. La cerința domnului Ponta. A încercat să orchestreze un scandal între firma domnului Iordache și o firmă spaniolă care era susținută la vremea respectivă de președintele Comisiei Europene, Barroso. Nelu Iordache datora niște bani acestei firme spaniole și Barroso l-a rugat pe Ponta să-l ajute să își încaseze banii. Ponta s-a folosit de acest fapt. A făcut toate demersurile către DNA și către SRI ca să-l aresteze pe Iordache și să-i ia firma Blue Air. Din informațiile mele, acum firma Blue Air este controlată de niște oameni aflați în spatele domnilor Ponta și Ghiță. Era o practică să vâneze business-urile ce erau foarte bune. Sub eticheta de luptă anticorupție ei își făceau toate mendrele, a declarat recent și fostul lider PSD Marian Vanghelie.

Ad

Exit mobile version