spot_img
5.3 C
București
marți, noiembrie 29, 2022
AcasăDezvaluiriEXCLUSIV/ DOSARUL CNA DEVINE EXPLOZIV: Laura Georgescu, acuzata de fals in beneficiul...

EXCLUSIV/ DOSARUL CNA DEVINE EXPLOZIV: Laura Georgescu, acuzata de fals in beneficiul trustului Antenelor/ INTEGRAL DENUNTUL FACUT LA DNA

-

 In mediatizatul dosar de la DNA avand ca subiect pe presedintele CNA, Laura Georgescu, trimisa vineri in judecata exista mai multe elemenete. Printre altele se vorbeste de disjungerea unei cauze in privinta Laurei Georgescu. Concret exista un denunt facut in aprilie de 2014 de doi membri ai CNA, Narcisa Iorga si Valentin Jucan.

- Reclama -

Este vorba de un fals inscrisuri pretins a fi infaptuit de Laura Georgescu in beneficiul trustului Antenelor condus de Camelia Voiculescu.

Apreciem că faptele comise de doamna Laura Georgescu pot întruni elementele constitutive ale infracţiunii de fals material în înscrisuri oficiale, fapte săvârşite în beneficiul direct al s.c. Antena TV Group s.a, spun in denunt Iorga si Jucan.

FLUX 24  VA PREZINTA INTEGRAL DENUNTUL CELOR DOI:

DOAMNEI LAURA CODRUŢA KÖVESI

PROCUROR ŞEF AL DIRECŢIEI NAŢIONALE ANTICORUPŢIE

Subsemnaţii

Narcisa IORGA, Secretar de Stat, membru al Consiliului Naţional al Audiovizualului, cu domiciliul şi adresa pentru comunicare în municipiul Bucureşti, strada – bloc – scara – apartament –

ŞI

Valentin-Alexandru JUCAN, Secretar de Stat, membru al Consiliului Naţional al Audiovizualului, cu domiciliul şi adresa pentru comunicare în municipiul Cluj-Napoca, strada Dimitrie Bolintineanu numărul 5B, apartament 4,având în vedere art. 221 din Codul de Procedură Penală, vă sesizăm prin următorul

D E N U N Ţ

privind faptele comise de doamna Laura Georgescu, în calitate de preşedinte al Consiliului Naţional al Audiovizualului (C.N.A.), în legătură cu adoptarea şi transmiterea spre publicare, la Monitorul Oficial al României, Partea I, a deciziei numărul 141 din 28 martie 2013, pentru modificarea şi completarea Deciziei Consiliului Naţional al Audiovizualului numărul 220/2011 privind Codul de reglementare al conţinutului audiovizual, cu completările ulterioare.

Mai jos, vă prezentăm faptele comise de doamna Laura Georgescu, fapte care considerăm că întrunesc elementele constitutive ale infracţiunii de fals material în înscrisuri oficiale, faptă prevăzută şi pedepsită de articolul 324 Cod penal.

Astfel, la data de 28 martie 2013, plenul C.N.A. , reunit în şedinţă publică, potrivit articolului 15 din Legea audiovizualului numărul 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, a luat în discuţie un proiect de decizie, cu caracter normativ, care să modifice Decizia nr. 220/2011 privind Codul de reglementare al conţinutului audiovizual, cu completările ulterioare (Codul audiovizual), având ca principal scop îmbunătăţirea acestei reglementări secundare în ceea ce priveşte protecţia dezvoltării fizice, mentale şi morale a minorilor în raport cu conţinutul unor programe sau emisiuni difuzate de televiziuni.

Dezbaterea a avut loc după îndeplinirea întocmai a procedurilor prevăzute de Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, cu modificările şi completările ulterioare. Proiectul de decizie a fost publicat pe site-ul C.N.A. iar reprezentanţii posturilor de televiziune, precum şi conducerea executivă a Asociaţiei Române pentru Comunicaţii Audiovizuale (ARCA) au formulat observaţii şi propuneri. În urma acestor observaţii şi propuneri, C.N.A. a dezbătut, în şedinţa din 28 martie a.c., proiectul de decizie, ţinând cont de sugestiile şi recomandările formulate de reprezentanţii radiodifuzorilor.

La respectiva şedinţă au fost prezenţi – conform procesului verbal de şedinţă pe care vi-l înaintez în anexă – toţi cei 11 membrii ai Consiliului, respectiv: Laura Georgescu – preşedinte, Buda Vasile – vicepreşedinte, precum şi membrii Radu Călin Cristea, Răsvan Popescu, Christian Mititelu, Monica Gubernat, Narcisa Iorga, Lorand Turos, Florin Gabrea şi subsemnatul Valentin-Alexandru Jucan.

Decizia la care ne referim a fost dezbătută şi adoptată articol cu articol, textul deciziei, în ansamblul său, fiind votat în unanimitate în forma pe care o ataşez în anexă.

În aceeaşi zi, după adoptarea deciziei, doamna Laura Georgescu a redactat în nume propriu o declaraţie de presă transmisă mass-media însoţită de textul complet al deciziei, aşa cum acesta fusese votat în unanimitate de membrii Consiliului. (În anexă vă prezint şi declaraţia de presă care a circulat, de altfel, şi pe fluxul de informaţii al agenţiilor de presă)

La data de 1 Aprilie a.c., în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 179, a apărut Decizia 141 într-o altă formă decât cea votată în unanimitate de membrii Consiliului.

Aşa cum puteţi constata, din compararea celor două texte, decizia publicată în Monitorul Oficial nu mai conţine o serie de prevederi foarte importante în ceea ce priveşte scopul declarat al reglementării. Modificările aduse prin falsificarea textului adoptat de Consiliu sunt de natură a aduce avantaje financiare trustului de presă Intact, respectiv radiodifuzorului Antena1, producător al emisiunilor “Acces Direct” şi “Bingo Metropolis”, aceasta din urmă fiind beneficiarul cel mai important al falsului săvârşit de Laura Georgescu.

CONTEXT: În data de 25 februarie 2012, Antena 1 anunţa printr-un comunicat remis presei că difuzarea emisiunii „SUPER BINGO METROPOLIS” este suspendată deoarece Ministerul Finanţelor Publice, prin Comisia de autorizare a jocurilor de noroc, a dispus măsura revocării licenţei societăţii SC PHOENIX GAMES SRL, organizatoarea jocului SUPER BINGO METROPOLIS, pentru înregistrarea de către această societate de obligaţii restante faţă de bugetul de stat mai vechi de 30 de zile. Începând cu data de 26 februarie 2012, emisiunea nu a mai fost difuzată, fapt care a adus prejudicii financiare pentru Antena1 de ordinul milioanelor de euro, anual, prin pierderea veniturilor provenite din difuzarea jocului bingo şi a publicităţii aferente. În perioada imediat următoare, proprietarii s.c. Phoenix Games au solicitat Comisiei de autorizare a jocurilor de noroc o nouă licenţă, de această dată pentru o altă firmă numită „Metropolis Bets”. După scandalul Bingo Metropolis, ministrul de Finanţe Florin Georgescu a interzis, prin ordonanţa de guvern numărul 17 din 2012, televizarea jocurilor de bingo. După numai câteva luni, în 2013, Guvernul Ponta a abrogat ordonanţa şi a permis, astfel, continuarea afacerii Superbingo Metropolis.

Tot la începutul anului 2013, Cristinela Odeta Nestor, fost director financiar pentru firma Monte Calm Imob, companie ce îşi desfăşoară activitata în domeniul jocurilor de noroc (Bingo Metropolis şi Cazino Metropolis – după cum rezultă din Registrul Comerţului) este numită Preşedinte al nou înfiinţatului Oficiu pentru Jocuri de Noroc.

În data de 28 martie 2013, Consiliul Naţional al Audiovizualului modifică Decizia 220 din 2011, printre modificările aduse fiind şi aceea de a interzice difuzarea jocurilor de noroc între orele 06:00 – 23:00. Această decizie a Consiliului, în situaţia în care ar fi fost publicată în forma adoptată în şedinţă publică, ar fi anulat toate demersurile de reîncepere a difuzării jocului bingo la Antena1, în forma dorită de aceasta. În aceeaşi zi în care Consiliul a adoptat noua formă a Deciziei 221, Sorin ALEXANDRESCU, administrator al s.c. Antena TV Group s.a., a făcut o vizită preşedintelui C.N.A., Laura Georgescu, la sediul instituţiei. Ulterior votului din Consiliu, textul deciziei ajunge la Monitorul Oficial şi este publicat într-o formă falsificată. Concursul de Bingo de la Antena 1 a reînceput să fie difuzat duminică, 5 mai 2013.

Doamnă Procuror Şef,

Mai jos vă prezentăm textul comparativ, dispoziţiile marcate cu galben fiind cele care au fost eliminate sau adăugate abuziv şi ilegal de către doamna Laura Georgescu atunci când a trimis, spre publicare, textul deciziei la Monitorul Oficial.

La Articolul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 18 – Nu pot fi difuzate în intervalul orar 06,00 – 23,00 producţii care prezintă:

  1. a) violenţă fizică, psihică sau de limbaj, în mod repetat;
  2. b) scene de sex, limbaj sau comportament obscen;
  3. c) persoane în ipostaze degradante;
  4. d) lupte libere nereglementate de federaţii sportive naţionale sau internaţionale;
  5. e) jocuri de noroc, așa cum sunt definite în legislația specifică.”

Punctul e) nu mai apare în Monitorul oficial.

După articolul 27 se introduc două noi articole, articolul 27^1 și art.27^2, cu următorul cuprins:

„Art. 27^1 – Programele audiovizuale clasificate „12” sau „15” pot fi difuzate în reluare în intervalul orar 06.00 – 20.00, numai dacă sunt editate pentru a respecta condițiile de difuzare a programelor accesibile tuturor categoriilor de public sau condițiile de difuzare a programelor AP, fiind clasificate ca atare.

Art. 27^2 Emisiunile care exploatează aspecte imorale, indecente din viața intimă a unei persoane pot fi difuzate numai in intervalul orar 24.00 – 06.00, cu acordul scris al persoanei.”

Punctul 27^2 nu mai apare în Monitorul oficial.

La articolul 24, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(1) Programele 15 se difuzează numai în intervalul orar 23,00 – 06,00 şi vor fi însoţite permanent de un semn de avertizare reprezentând un cerc de culoare albă, iar în interiorul acestuia, pe fond transparent, numărul 15 de culoare albă; fac excepție de la intervalul orar filmele artistice, serialele și cele documentare clasificate 15, în cazul cărora intervalul permis de difuzare este 22,00 – 06,00.”

Cuvântul ”serialele” apare în plus în Decizia publicată în Monitorul oficial, deși formula a reprezentat tema unui amendament propus de un membru C.N.A. şi care a fost respins cu 8 voturi din 11.

Toate spectele pe care vi le supunem atenţiei prin prezentul denunţ pot fi confirmate de către membrii C.N.A. precum şi de către reprezentanţii unor posturi de televiziune prezenţi la reuniunea Consiliului din data de 28 martie a.c..

De altfel, la data de 4 aprilie 2013, patru dintre membrii C.N.A., respectiv Cristina Trepcea-Suhan, Narcisa Iorga, Florin Gabrea şi subsemnatul, Valentin-Alexandru Jucan, am adresat o plângere doamnei Laura Georgescu protestând asupra faptului ca a trimis spre publicare în Monitorul Oficial al României textul deciziei Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 141/28.03.2013, cu un conţinut diferit de fotma în care a fost adoptată cu votul unanim al membrilor Consiliului. (Vă anexez şi textul plângerii înregistrată la Cancelaria Consiliului cu nr. 4366/09.04.2013).

Folosindu-se de argumente false şi prevalându-se în mod vădit eronat de reglementări ale legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, cu modificările şi completările ulterioare, doamna Laura Georgescu explică gestul de a modifica abuziv textul adoptat prin nevoia de a supune dezbaterii publice articolele nou adoptate. Acest raţionament este lipsit de temeinicie, votul Consiliului fiind dat după epuizarea tuturor cerinţelor legii privind transparenţa decizională. Mai mult, chiar în situaţia (exclusă) a unei erori de procedură, votul Consiliului este suveran şi nu poate fi modificat decât tot printr-un vot al aceluiaşi Consiliu, întrunit în şedinţă publică conform legii. Aşadar, în nume propriu, preşedintele C.N.A. nu putea să modifice textul deja adoptat. Mai mult, pentru a vă demonstra premeditarea acestui fals săvârşit de doamna Laura Georgescu în favoarea s.c. Antena TV Group s.a., vă arătăm că deşi a fost invocată consultarea publică, din data de 28 martie 2013 până în prezent, această dezbatere publică nu a mai avut loc, preşedintele C.N.A. refuzând să mai pună pe ordinea de zi acest subiect. Deşi adoptate prin vot de Consiliu în data de 28 martie 2013, cele două articole la care facem referire se află şi astăzi, în mod ilegal, în dezbatere pe site-ul oficial al C.N.A.

(http://www.cna.ro/article5954,5954.html)

În concluzie, doamna Laura Georgescu, în calitate de preşedinte al C.N.A. a falsificat textul deciziei nr. 141 din 28 martie 2013, în momentul transmiterii acesteia către Monitorul Oficial.

Stimată Doamnă Procuror Şef,

Având în vedere că potrivit Legii audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, C.N.A. este autoritate publică autonomă şi garant al interesului public în domeniul comunicării audiovizuale, având, printre altele, obligaţia să asigure protejarea minorilor (art. 10 din lege), precum şi faptul că este autorizat să emită, în aplicarea dispoziţiilor legii, decizii cu caracter de norme de reglementare în vederea realizarii atribuţiilor sale, inclusiv în domeniul protecţiei minorilor, C.N.A. fiind abilitat să aplice sancţiuni în cazul în care radiodifuzorii încalcă prevederile legii sau ale deciziilor cu caracter normativ adoptate de Consiliu, apreciem că faptele comise de doamna Laura Georgescu pot întruni elementele constitutive ale infracţiunii de fals material în înscrisuri oficiale, fapte săvârşite în beneficiul direct al s.c. Antena TV Group s.a.

Narcisa IORGA

Secretar de Stat,

Membru al Consiliului Naţional al Audiovizualului

Valentin-Alexandru JUCAN

Secretar de Stat,

Membru al Consiliului Naţional al Audiovizualului

Bucureşti, 28 aprilie 2014

 

spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img