Home Analize Europarlamentarul Terheș, șocat de ce a văzut la vama Nădlac ca urmare...

Europarlamentarul Terheș, șocat de ce a văzut la vama Nădlac ca urmare a neintrării României în Schengen

0

La invitația mai multor șoferi și transportatori români, europarlamentarul Cristian Terheș a fost pe data de 26 martie 2023 la vama Nădlac, județul Arad, pentru a vedea la fața locului cozile kilometrice de camioane ce sunt blocate la granița cu Ungaria, în principal ca urmare a faptului că, prin neintrarea încă a României în Schengen, aceste camioane trec prin control vamal, ceea ce ridică foarte mult timpii de așteptare.

„Am fost șocat de ceea ce am văzut la Nădlac. România, anul acesta, îndeplinește de 12 ani toate condițiile pentru a accede în Schengen, care ar fi eliminat controlul vamal, adică enorm de mulți timpi de așteptare a camioanelor. E șocant să vezi condițiile de muncă a acelor oameni, poluarea generată, efectele nocive economice, aspecte ce sunt ignorate la Bruxelles. A venit timpul ca, după 12 ani, României să-i fie respectat dreptul de a fi membră deplină Schengen”, a spus Terheș.

Prima problemă remarcată sunt timpii mari de așteptare ca urmare a controlului vamal, care, dacă România ar fi fost în Schengen, nu ar mai avea loc.

Traficul greu este interzis în Ungaria de sâmbătă de la ora 23.00 până duminică la ora 23.00, astfel că foarte mulți șoferi de camion, pentru a fi primii în rând când se deschide vama duminică seara, vin de sâmbătă seara și se pun la rând. Așadar, ziua de odihnă și-o petrec la rând, în vamă.

Din România spre Ungaria, pe o linie de ieșire, trec aproximativ 20 de camioane pe oră. Sunt patru linii de ieșire, dar numai două cântare. Prin urmare, nu pot trece atâtea camioane câte vin, astfel că începând de duminică seara camioanele care vin se încolonează unul în spatele altuia, coada întinzându-se pe cca 20 de km. Au fost zile când coada a fost și de 35 km, au spus surse din poliție.

„Din cauza controlului vamal camioanele sunt ținute pe loc și ard motorina de pomană, care costă companiile de transport timp și bani. Acestea sunt pierderi ce sunt înghițite nu doar de aceste companii de transport, dar și de economia Românească, ceea ce înseamnă mai puțini bani la buget”, a spus Terheș.

A doua problemă sesizată de europarlamentarul Cristian Terheș este poluarea provocată de emisiile de gaze.

„Gheretele unde stau polițiștii de frontieră pentru a controla camioanele sunt negre de la gazele emise de la țevile de eșapament. Dacă gheretele sunt toate afumate, gândiți-vă cum sunt plămânii acelor oameni”, a spus Terheș.

De asemenea, într-o analiză publicată pe data de 21.03.2023, KPMG a arătat că prin neintrarea României și Bulgariei în Schengen se emit cel puțin 46.000 tone de CO2 anual.

„Discursul european e complet ipocrit. Pe de o parte se promovează de la Bruxelles fel și fel de politici iraționale pretins verzi, care ar salva planeta, cum ar fi închiderea minelor și termocentralelor, ori eliminarea mașinilor pe combustie internă, dar, pe de altă parte, aceeași birocrație de la Bruxelles a rămas de 12 ani în pasivitate că României i s-a încălcat dreptul de a fi membră Schengen, care generează problema de mediu arătată de KPMG, respectiv emiterea a zeci de mii de tone de CO2 anual”, a spus Terheș.

Nu în ultimul rând, cozile kilometrice de la vamă, compuse din camioane care stau pe banda de urgență a autostrăzii spre vama Nădlac, sau pe o bandă de sens în cazul altor vămi, sunt adevărate pericole publice, periodic întâmplându-se accidente de circulație, chiar mortale, în zonele respective.

„România trebuie să fie membră Schengen, un drept pe care țara noastră l-a câștigat de 12 ani. Factorii politici de decizie responsabili, președintele Iohannis, premierul Ciucă, ministrul de externe Aurescu să-și facă datoria! Eu voi face tot ce ține de mine în Parlamentul European pentru a facilita și urgenta intrarea României în Schengen”, a declarat europarlamentarul Cristian Terheș.

Ad

Exit mobile version