Am votat în plen Raportul referitor la propunerea de regulament al Parlamentului European și al Consiliului privind bateriile și deșeurile de baterii.În raport, Parlamentul european a introdus următoarele îmbunătățiri notabile:cerințe mai avansate privind conținutul reciclat (cobalt, plumb, litiu și nichel) din componența bateriilor;cerințe de performanță și durabilitate pentru bateriile vehiculelor electrice și bateriile mijloacelor de transport ușoare (o nouă categorie de baterii);până în 2024, proiectarea de baterii astfel încât consumatorii sau operatorii economici independenți să le poată demonta singuri (telefoane, scootere și biciclete electrice);obiective mai ambițioase, dar fezabile de colectare a bateriilor, de exemplu, 75 % până la 31 decembrie 2025 și 85 % până la 31 decembrie 2030 pentru bateriile mijloacelor de transport ușoare;dispoziții privind identificarea și atenuarea riscurilor asociate procurării, prelucrării și achiziționării materiilor prime care intră în componența bateriilor, a anunțat europarlamentarul PNL Dan Motreanu pe Facebook.
Sunt convins că raportul nostru îmbunătățește semnificativ propunerea de regulament a Comisiei, garantând o performanță maximă de mediu a bateriilor. Vom dispune de un mod de eliminare durabil și sigur al deșeurilor de baterii, contribuind la sănătatea tuturor. Creăm și o cerere puternică de materiale reciclate care va declanșa investiții și locuri de muncă în noile tehnologii și în infrastructura de reciclare.Anual, în UE, se importă aproximativ 800.000 de tone de baterii auto, 190.000 de tone de baterii industriale și 160.000 de tone de baterii destinate consumatorilor. Nu toate aceste baterii sunt reciclate corespunzător la sfârșitul ciclului lor de viață. Din acest motiv, în decembrie 2020, Comisia Europeană a prezentat o propunere de transformare a Directivei privind bateriile și acumulatorii într-un regulament performant care să se aplice unitar în toate statele membre, mai spune Motreanu.