Europarlamentarul Dan Motreanu: Comercianții care utilizează practici comerciale incorecte sau înșelătoare sunt pasibili de amenzi între 20.000 și 100.000 de lei. Amenzile pot ajunge la 4% din cifra de afaceri sau la două milioane de euro
𝐆𝐮𝐯𝐞𝐫𝐧𝐮𝐥 𝐍𝐢𝐜𝐨𝐥𝐚𝐞 𝐂𝐢𝐮𝐜𝐚 𝐚 𝐭𝐫𝐚𝐧𝐬𝐩𝐮𝐬 𝐢̂𝐧 𝐥𝐞𝐠𝐢𝐬𝐥𝐚𝐭𝐢𝐚 𝐫𝐨𝐦𝐚𝐧𝐞𝐚𝐬𝐜𝐚̆ 𝐝𝐢𝐫𝐞𝐜𝐭𝐢𝐯𝐚 𝐞𝐮𝐫𝐨𝐩𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐩𝐫𝐢𝐯𝐢𝐧𝐝 𝐩𝐫𝐨𝐭𝐞𝐜𝐭𝐢𝐚 𝐜𝐨𝐧𝐬𝐮𝐦𝐚𝐭𝐨𝐫𝐢𝐥𝐨𝐫.Clienții online vor avea drepturi similare clienților care achiziționează bunuri și servicii în format fizic. Comercianții care utilizează practici comerciale incorecte sau înșelătoare sunt pasibili de amenzi între 20.000 și 100.000 de lei. Amenzile pot ajunge la 4% din cifra de afaceri sau la două milioane de euro, dacă este vorba de practici incorecte pe scară largă sau la nivelul mai multor țări din UE, anunță pe Facebook europarlamentarul PNL Dan Motreanu.
CE MAI SUSȚINE DAN MOTREANU:
Consumatorii afectați de practicile comerciale incorecte au dreptul la măsuri de remediere: înlocuirea, reducerea prețului sau încetarea contractului şi restituirea contravalorii produsului sau serviciului, după caz; despăgubiri pentru prejudiciul suferit de consumator; în cazul în care se constată deficiențe în primele 30 de zile de la achiziția produsului sau serviciului, se dispune direct înlocuirea acestora.Prin actul normativ, au fost definite noi practici comerciale înșelătoare: orice activitate de comercializare a unui bun pe teritoriul României, ca fiind identic cu un bun comercializat în alte state membre, deși bunul respectiv are o compoziție sau caracteristici semnificativ diferite, cu excepția cazului în care acest lucru este justificat de factori legitimi și obiectivi probat cu documente concludente; furnizarea de rezultate ca răspuns la o căutare efectuată online de către un consumator, fără a menționa în mod clar existența oricărei publicități plătite sau a oricărei plăți specifice pentru asigurarea unei încadrări pe o poziție mai bună în ierarhie a produselor în cadrul rezultatelor căutării; afirmarea faptului că recenziile privind un produs provin de la consumatori care au utilizat sau au achiziționat efectiv produsul, fără a lua măsuri rezonabile și proporționale pentru a verifica dacă aceste recenzii provin de la consumatorii respectivi; prezentarea de recenzii sau recomandări false ca venind din partea unor consumatori ori prezentarea înșelătoare a recenziilor sau a recomandărilor unor consumatori pe platformele de comunicare socială pentru a promova anumite produse.Consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanţă sau dintr-un contract în afara spaţiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere. Ordonanţa de urgență aprobată de guvern transpune în legislația națională Directiva (UE) 2019/2161, cunoscută sub numele de Directiva Omnibus, pentru că a modificat patru directive privind protecția consumatorilor.