spot_img
18.3 C
București
miercuri, mai 8, 2024
AcasăAnalizeEuropa nu va mai depinde de motorina rusească, ci va depinde de...

Europa nu va mai depinde de motorina rusească, ci va depinde de motorina din India și China din rafinarea petrolului rusesc

-

Uniunea Europeană nu va scăpa de dependența energetică prin impunerea embargoului asupra produselor petroliere rusești, ci îl va aprofunda și mai mult, a spus expertul centrului analitic InfoTEK și profesor asociat la Universitatea de Finanțe din subordinea guvernului rus Valery Andrianov.

Europa se așteaptă să înlocuiască livrările de produse petroliere rusești – în mare parte motorină – cu livrări din China și India, a spus expertul. Statele Unite și Orientul Mijlociu pot, de asemenea, să extindă livrările de produse petroliere către UE.

- Advertisement -

„În primul rând, vedem că această dependență rămâne – cea mai mare parte a aprovizionării cu motorină din India și China va fi asigurată din rafinărea petrolului rusesc. În al doilea rând, întrebarea apare pe fondul relațiilor complexe dintre lumea occidentală și China, oare Europa își adâncește dependența de factori geopolitici imprevizibili?” Andrianov a spus în rubrica sa postată de InfoTEK.

„Se pare că, în loc să dobândească independența energetică autentică, Europa devine din ce în ce mai încurcată în rețele politice, poziționându-se în cele din urmă în dependență de centrele externe de luare a deciziilor politice”, a menționat expertul.

- Advertisement -

Cea mai mare parte a exportului de combustibil rusesc a avut preponderent cerere pe piețele occidentale, a spus Andrianov. Potrivit datelor Argus, țările occidentale au reprezentat 89,5% din toate produsele petroliere exportate de Rusia, în timp ce doar 10,5% dintre acestea au fost livrate în Est.

„Logistica produselor petroliere rusești necesită o schimbare drastică. Cu toate acestea, deși suntem capabili să redirecționăm aprovizionarea cu petrol către piețele țărilor din Asia-Pacific, acest lucru nu va fi așa cu produsele petroliere în toată măsura – China și India sunt exportatori neți de benzina, combustibilul pentru avioane și motorina în sine”, a subliniat expertul.

Probleme pot apărea după intrarea în vigoare a embargoului UE cu exporturile de produse rusești cu cea mai mare marjă – benzină și motorină, care la rândul lor pot duce la contracția rafinării petrolului în Rusia, a menționat Andrianov. Dezvoltarea pieței interne poate fi o cale de ieșire într-o astfel de situație, a adăugat el.

spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img