Subiectul educație, în această perioadă, a devenit unul controversat, alimentat cu manipulare politică, în scop electoral.
La momentul când ne apropiam cu rata de infectare de pragul de 3%, eram trași la răspundere că nu închidem școlile, că punem copiii și profesorii în pericol.
Dupa ce s-a luat decizia închiderii școlilor și adoptarea sistemului de predare online, am fost, din nou, trași la răspundere pentru că am închis școlile, deși incidența ratei de infectare era mai mare.
Ce vreau să transmit este că Guvernul liberal își asumă orice decizie, chiar dacă unele dintre ele sunt nepopulare.
Personal, vă pot spune, cu mâna pe inimă, că înteleg reacția unora dintre părinți. Sunt oameni care muncesc, oameni conștiincioși, cărora le este dificil să își supravegheze copiii, când ei sunt plecați la serviciu, însă o rugăminte pe care le-o adresez tuturor părinților: să mai avem puțină răbdare, să scăpăm de această perioadă fără precedent. Cursurile le vom putea recupera, dar sănătatea… niciodată.
De aceea, fac apel la înțelegerea dumneavoastră, convins fiind că împreună vom trece peste această filă sumbră a istoriei mondiale.
Partidul Național Liberal are în programul de guvernare un plan pentru Educație, la care s-a lucrat enorm, cu participarea tuturor categoriilor implicate în procesul educației din România.
De exemplu, în privința reformei carierei didactice, ne preocupă flexibilizarea formării inițiale, formarea continuă, politicile meritocratice de salarizare, stimularea abordărilor transdisciplinare, cât și profesionalizarea guvernanței sistemului de educație și a managementului instituțiilor de învățământ.
La fel de importantă este și digitalizarea procesului educațional și interconectarea bazelor de date, prin conectarea la internet a tuturor unităților de învățămân, până la începutul anului școlar 2022-2023, respectiv promovarea integrității și a eticii în sistemul educațional prin realizarea unui Registru Unic Național Integrat al Diplomelor și Actelor de Studiu.
Pentru preșcolari, avem în vedere extinderea rețelei de creșe în sistemul public, astfel încât rata de cuprindere a copiilor cu vârste între 0-3 ani să crească până în anul 2025.
Pentru învățământul preuniversitar, ne propunem generalizarea programelor afterschool în unitățile de învățământ de stat, cât și creșterea calității serviciilor oferite de acestea.
Guvernul PNL a prevăzut în programul de guvernare generalizarea etapizată a programului de asigurare a unei mese calde în școli pentru toți copiii care provin din medii defavorizate, ceea ce va duce și la scăderea ratei de abandon școlar.
Ne mai preocupă aplicarea unui sistem unitar, la nivel național, de acordare a burselor pentru elevi, fără discriminare, în funcție de resursele bugetare ale comunităților locale, cât și oferirea serviciilor de consiliere și orientare (inclusiv logopedie) pentru toți elevii, astfel încât unui consilier să-i revină 400 de copii, respectiv elevi.
În ceea ce privește revizuirea arhitecturii curriculare, acesta se va face prin centrarea conținuturilor pe profilul celui care învață, pe competențele cheie și pe maximizarea potențialului fiecărui copil.
Dezvoltarea platformei E-portofoliu, care va gestiona portofoliile educaționale digitale ale elevilor, cât și dezvoltarea programelor de educație profesională, în regim dual la nivel secundar și terțiar, până la 30% din totalul programelor de educație profesională, reprezintă o necesitate.
În ceea ce privește învățământul universitar, dorim consolidarea autonomiei universitare, în sensul flexibilizării utilizării finanțării de bază și a veniturilor proprii, având în vedere creșterea competitivității în plan internațional, prin încurajarea creării de consorții universitare performante.
Pentru studenți, Guvernul PNL îi asigură de sprijin financiar, prin acordarea unor burse studențești, stabilite într-un cuantum fix.
Referitor la dezvoltarea cercetării în universități, acesta se va face prin finanțarea universităților publice, în regim competitiv, cu scopul de a dezvolta resursele umane specializate în cercetare și pentru infrastructurile de cercetare.
Evaluarea și reforma școlilor doctorale, inclusiv, se va face prin evaluarea calității procesului educațional din cadrul acestui parcurs academic, iar stimularea cooperării public -privat, va fi un motor al inovării, prin creșterea eficienței instrumentelor de finanțare și prin valorificarea economică a rezultatelor cercetării.
Președinte PNL Teleorman, senator Eugen Pîrvulescu
Material difuzat de FLUX 24 Media Communications la comanda PNL Teleorman. Cod AEP: 11200025