Home Analize Efectul Trump: Și McDonald’s renunță la „diversitate”

Efectul Trump: Și McDonald’s renunță la „diversitate”

0

Cel mai mare lanț de restaurante fast-food din lume, McDonald’s, a anunțat că elimină țintele de diversitate ale companiei pentru angajații și furnizorii săi, relatează The Wall Street Journal (WSJ).

Mai exact, compania a spus că nu va stabili noi obiective de echitate și incluziune pentru angajații săi, dar va continua să raporteze numere legate de diversitate în rândurile sale.

Cu toate acestea, McDonald’s a subliniat că compania rămâne angajată în favoarea incluziunii și a făcut progrese de când a decis să lege salariul executivului de creșterea proporției de femei și minorități rasiale în poziții de conducere până în 2025. Mai mult de 30% dintre directorii săi din SUA provin acum din grupuri subreprezentate anterior, iar 25% din plățile furnizorilor merg către companii deținute de proprietari care ating obiectivele de diversitate, a spus McDonald’s.

După cum notează WSJ, McDonald’s a devenit cea mai recentă companie alimentară importantă care și-a revizuit strategiile de diversitate, echitate și incluziune. Anterior, Walmart, Ford Motor, Tractor Supply și alții au refuzat să susțină politicile DEI (diversitate, echitate și incluziune).

În ultimii ani, companiile americane s-au confruntat cu presiuni legate de opiniile pe care le susțin. Unul dintre cele mai cunoscute scandaluri îl implică pe Disney. În 2022, ea s-a opus Legii privind drepturile părinților în educație, care ar interzice școlilor publice din Florida să discute despre orientarea sexuală și identitatea de gen cu elevii din școala elementară. Disney a spus că legislația „nu ar fi trebuit niciodată adoptată și nu ar fi trebuit să devină lege”.

Această poziție a adus compania în conflict cu guvernatorul Floridei, Ron DeSantis, care a spus că Disney a depășit „liniile roșii”. După aceasta, cetățenii americani au început să boicoteze Disney în masă și au început pichete în jurul unităților companiei din California și Florida.

Ulterior, zeci dintre cele mai mari companii americane și-au abandonat politicile DEI, inclusiv Ford, Lowe’s, John Deere și Harley Davidson. Aceste companii au fost unite de faptul că au făcut bani frumoși pe piața internă americană, iar clientul lor principal era un reprezentant al părții conservatoare sau moderate a societății. Astfel, mișcarea de a abroga DEI a fost aparent condusă de o reticență de a pierde piața tradițională.

Dar corporațiile din alte domenii se îndepărtează treptat de aceste practici. Cel mai important, Microsoft și-a concediat întreaga echipă DEI în iulie. Înainte de aceasta, Google și Meta au raportat reduceri în aceste departamente.

Ad

Exit mobile version