După ce președinția română a Consiliului UE a fost sponsorizată de Coca Cola, iată o altă mare companie care sponsorizează, de această dată, președinția finlandeză, transmite RFI.
După cum transmite cotidianul belgian Le Soir, citat de Courrier International, președinția finlandeză a Consiliului Uniunii Europene, care a început la 1 iulie, a ales să fie sponsorizată de producătorul de automobile BMW .
Această practică a stârnit deja un scandal la începutul anului, și de „care continuă să vorbească”, atunci când președinția română a anunțat că va fi sponsorizată de Coca-Cola.
Sigla – amintește Le Soir – era prezentă pe bannere și pe site, iar în sălile de ședință din București se găsea un frigider cu băuturi gratuite produse de acest gigant american.
Parteneriatul economic a fost denunțat puternic de către ONG-uri și mass-media, în special pentru că această sponsorizare avea loc atunci când tocmai trebuiau discutate la nivel european normele cu privire la etichetarea nutrițională, subiect care privea direct Coca-Cola.
Le Soir notează acum că puternica firmă auto germană va oferi președinției finlandeze 100 de vehicule pentru transportul delegațiilor oficiale la reuniunile din Finlanda.
Finlanda justifică acest parteneriat prin costurile aferente acestei activități, de 70 de milioane de euro pentru șase luni, inclusiv costurile de transport. Președinția finlandeză se apără spunând că a respectat regulile contractului, iar BMW a fost singura companie care a răspuns la această invitație la licitație.
Această sponsorizare ridică însă întrebări serioase, spune ziarul belgian.
Parteneriatul a venit la câteva săptămâni după ce Comisia Europeană a acuzat BMW de carteluri ilegale cu Daimler și VW pentru a împiedica europenii să cumpere mașini mai curate.
Croația, următoarea țară europeană care va conduce Consiliul, a anunțat deja că va fi finanțată de mai mulți sponsori privați.