Home Externe După Financial Times, Pearson vrea să vândă şi revista The Economist

După Financial Times, Pearson vrea să vândă şi revista The Economist

0

Grupul britanic Pearson a decis să vândă şi publicaţia The Economist, la care deţine 50% din acţiuni, anunţul fiind făcut la doar două zile după ce compania a cedat ziarul de business Financial Times, pentru 844 milioane de lire sterline, celei mai mari companii de media din Japonia, Nikkei, scrie Ziarul Financiar.

„Pearson confirmă că este în discuţii cu boardul şi administratorii The Economist Group în privinţa unei potenţiale vânzări a celor 50% din acţiunile pe care le deţine în companie. Nu există nicio certitudine că acest proces va duce la o tranzacţie”, a declarat un purtător de cuvânt al Pearson.

Anunţul a venit după ce, vineri, au apărut mai multe speculaţii privind intenţia Pearson de a vinde acţiunile deţinute în The Economist Group, care are drept coproprietari o serie de familii înstărite şi actuali şi foşti angajaţi ai prestigioasei reviste.

Dacă va fi finalizată această tranzacţie, Pearson va rămâne un grup dedicat doar business-ului educaţional.

Două surse apropiate negocierilor au declarat pentru Financial Times că acţiunile deţinute de Pearson în The Economist Group au o valoare care se ridică la aproximativ 400 de milioane de lire sterline (565,5 milioane de euro).

Printre potenţialii cumpărători ai acestor acţiuni se numără familii înstărite precum Cadbury, Schroder şi Rothschild. Companiile Bloomberg, Thomson Reuters şi Axel Springer au fost de asemenea abordate în această chestiune, însă au refuzat oportunitatea de a deveni acţionari la The Economist, au mai spus sursele citate de Financial Times.

The Economist este o prestigioasă revistă de business din Marea Britanie. Revista a fost înfiinţată în anul 1843 de James Wilson, un pălărier din oraşul Hawick din Scoţia. James Wilson credea cu tărie în comerţ liber, internaţionalism şi interferenţă minimă din partea guvernului în ceea ce priveşte afacerile. În prezent, tirajul revistei este de peste 1,5 milioane de exemplare.

Ad

Exit mobile version