Accizarea băuturilor nealcoolice cu zahăr adăugat va avea ca efecte creșterea prețurilor cu 15-25% și scăderea consumului, aflat oricum pe o traiectorie descendentă, spune Jovan Radosavljevic, general managerul Coca-Cola HBC România, conform Profit.ro.
Pentru anumite categorii de produse, consumul la nivel de piață și vânzările companiei pe acele segmente au scăzut comparativ cu 10%, urmare a majorării TVA și a inflației, a afirmat Radosavljevic.
O scădere de aceeași amploare este estimată și pentru 2024 la nivelul pieței, în condițiile aplicării accizei, care va scumpi produsele și îi va face pe consumatori să migreze către alte categorii de produse sau să consume apă de la robinet.
Premierul Marcel Ciolacu, prezent la evenimentul de lansare a liniei de producției, a anunțat că are „un gentlemen’s agreement” cu conducerea Coca Cola România, în sensul că supraimpozitarea privind produsele cu zahăr, decisă recent de Guvern, se va întoarce către companie, sub formă de ajutor de stat în noile proiecte de dezvoltare.