Home Externe Dezastru pentru turismul în Franţa

Dezastru pentru turismul în Franţa

0

Turismul în Franţa, care reprezintă 7% din PIBul ţării, o duce rău. Cele mai afectate regiuni sunt Parisul şi Coasta de Azur, două regiuni lovite de atentate. Nu doar atacurile teroriste din iulie şi de anul trecut ar fi la originea acestei crize grave. O criză care s-a soldat déjà cu numeroase licenţieri în sector, transmite Radio France Internationale.

Cum scrie Le Monde într-o lungă anchetă consacrată acestui subiect : « e stare de urgenţă în industria turismului ». Sectorul e ameninţat de planul de licenţieri – dealtfel, creşterea şomajului în luna august se datorează déjà acestui fenomen. Hoteluri, restaurante, comerţuri – toată lumea se zbate ca să supravieţuiască.

Vara a fost dezastroasă. Hotelurile – şi nu doar cele de mare lux – au închis etaje întregi, mesele în restaurante au rămas neocupate iar magazinele pentru turişti, pustii. Principalele zone afectate : Parisul şi Coasta de Azur dar nu doar. In primele 9 luni ale anului, Hexagonul a atras cu 7% mai puţini turişti decât anul trecut. Din spusele profesioniştilor, asiaticii şi americanii lipsesc cel mai mult la apel. Două clientele care au delăsat capitala şi malurile Mediteranei de la atentatele din ianuarie 2015. Parisul de exemplu a înregistrat între ianuarie şi august anul acesta o scădere cu peste 9 procente a ratei de ocupare a hotelurilor. In « palaces », hoteluri de mare lux din capitală, cifra de afaceri a scăzut şi mai mult, cu peste o treime, din datele publicate de industria hotelieră. In restaurante, degringolada e şi mai mare. Le Monde spune astfel că La Rotonde şi La Coupole – celebră braserie din cartierul Montparnasse – au pierdut cam jumătate din cifra lor de afaceri chiar şi cu o scădere de 5% a preţurilor.

Ce măsuri se preconizează pentru a relansa sectorul turistic din Franţa ?

Profesioniştii sectorului hotelier nu aşteaptă foarte multe de la guvern. Trebuie spus că pe 17 noiembrie are loc o mare conferinţă anuală consacrată turismului, reuniune la care se va decide cum se vor repartiza cele 10 milioane de euro alocate promovării destinaţiei Franţa.

Apoi, patronii de hoteluri recunosc că această criză nu a început cu atentatele. Atacurile teroriste nu au făcut decât să accelereze un fenomen déjà de mefienţă faţă de Franţa. Reproşurile nu lipsesc : infrastructuri uneori neadaptate, hoteluri prea scumpe pentru ceeace oferă, primiri care dau de dorit, şamd. In plus, Franţa a considerat multă vreme turismul ca un bun dobândit automat şi pe veci. Nimeni nu s-a preocupat serios să promoveze deci această destinaţie în străinătate. Sindicatul hotelierilor cere deci « încetarea stării de urgenţă şi o comunicare pozitivă pentru a valoriza Franţa ».

Marile magazine din Paris – Printemps, Galeries Lafayette sau Le Bon Marché – au pierdut şi ele circa o cincime din clienţii internaţionali – americani, japonezi, sud-coreeni, ruşi dar mai ales cei din Golful persic. Mulţi dintre aceştia din urmă au preferat să rămână la Londra pentru a profita de căderea lirei sterline după votul prind Brexitul. In plus, în capitala britanică s-ar simţi mai în securitate

In ciuda acestei situaţii, patronii speră că perioada neagră a trecut şi că 2017 va fi anul renaşterii. Asta evident dacă nu se comite între timp vreun alt atac terorist…

Ad

Exit mobile version