Acţiunile Facebook au scăzut luni la Bursa de Valori din New York cu aproape 8 la sută, Mark Zuckerberg fiind chemat de politicieni să dea răspunsuri privind firma de marketing politic care a folosit informaţii a milioane de utilizatori fără acordul lor, arată Bloomberg.
Politicienii americani şi europeni îl cheamă pe directorul executiv Facebook, Mark Zuckerberg, să se prezinte în faţa parlamentarilor pentru a explica modul în care Cambridge Analytica – firma de publicitate care l-a ajutat pe Donald Trump să câştige preşedinţia din Statele Unite – a reuşit să culeagă datele cu caracter personal a milioane de cetăţeni americani fără consimţământul acestora.
Compania de analize de date Cambridge Analytica din SCL Social ( Strategic Communication Laboratories) din Londra, parte a SCL Group, a cules informaţii private de la peste 50 de milioane de utilizatori de Facebook din Statele Unite pentru dezvoltarea unor tehnici de sprijin pentru campania electorală a preşedintelui Donald Trump în 2016, informează sâmbătă ziarele „New York Times” şi „London’s Observer” conform Reuters.
Firma Cambridge Analytica a utilizat date sustrase în 2014 din conturile Facebook pentru a stabili profilurile alegătorilor americani şi a le trimite reclame politice personalizate.
Christopher Wylie, care a colaborat cu un profesor de la Universitatea Cambridge pentru obţinerea datelor, a declarat pentru publicaţia Observer: „Am exploatat platforma de socializare online Facebook pentru a obţine milioane de profiluri ale alegătorilor. (…) Aceasta a fost baza pe care a fost construită campania”.
Documente obţinute de publicaţia Observer şi confrmate de Facebook relevă că, până la sfârşitul anului 2015, compania Cambridge Analytica colecta date online la un nivel fără precedent.
Facebook nu avertizase încă utilizatorii şi luase doar măsuri limitate pentru securizarea datelor a peste 50 de milioane de persoane.