În 2025, exporturile de automobile chineze către Rusia au scăzut cu 58% față de anul precedent. Din ianuarie până în septembrie anul acesta, China a livrat doar 357.000 de vehicule pe piața rusă, potrivit CarNewsChina, citând date de la Asociația Chineză a Autoturismelor (CPCA).
În 2024, Rusia a fost cea mai mare piață de export auto a Chinei, cu aproximativ 1,2 milioane de vehicule livrate. În 2025, a căzut pe locul trei, după Mexic (410.700 de vehicule) și Emiratele Arabe Unite (EAU) (367.800 de vehicule).
În Rusia, 213 dealeri auto chinezi s-au închis în primul trimestru al anului 2025. Aceasta este o cifră mai mare decât în tot anul 2023 și de peste trei ori mai mare decât în aceeași perioadă din 2024. Bestune, Kaiyi și Dongfeng Motors au fost mărcile cu cele mai multe închideri. Geely, Jaecoo, Jetour și LiAuto au intrat, de asemenea, în top zece pentru prima dată.
În Rusia, taxele de reciclare pentru autoturismele, camioanele și vehiculele comerciale importate au crescut cu 70-85% la 1 octombrie 2024. Autoritățile au adoptat aceste măsuri pentru a proteja industria auto internă și a încuraja companiile străine să își construiască propriile unități de producție în țară. Noile reguli privind taxele de reciclare vor intra în vigoare și în Rusia la 1 decembrie.
