spot_img
15 C
București
joi, aprilie 25, 2024
AcasăAnalizeCUM ÎNCEPE ANUL ȘCOLAR: Școlile nu dispun de un ghid

CUM ÎNCEPE ANUL ȘCOLAR: Școlile nu dispun de un ghid

-

Anul școlar 2020-2021 începe în mai puțin de o lună, însă sunt o mulțime de  aspecte care dau bătăi de cap directorilor și cadrelor didactice. Școlile nu dispun de un ghid care să le susțină în decizia lor de a găsi o soluție, pentru că sunt mai mulți factori pe care trebuie să îi ia în considerare, dincolo de contextul local al incidenței și transmiterii COVID 19. Este semnalul de alarmă tras de Organizația “Salvați Copiii”, care reclamă necesitatea ca normele privind desfășurarea noului an școlar, în condiții de siguranță sanitară pentru elevi și profesori, precum și de acces nediscriminatoriu la educație, să fie lipsite de ambiguitate, transmite RFI.

Într-o scrisoare tehnică adresată Ministerului Educației, experții organizației au formulat o serie de observații aduse unui Proiect de Ordonanță de Urgență  aflat în dezbatere publică, pe siteul Ministerului Educației Naționale, din data de 14 august. Este vorba despre proiectul Ordonanței de Urgență privind luarea unor măsuri pentru buna funcționare a sistemului de învățământ și pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr.1/2011, document care poate fi consultat AICI: https://www.edu.ro/sites/default/files/proiect_OUG_august_2020.pdf

- Advertisement -

George Roman, Director Advocacy în cadrul Organizaţiei Salvaţi Copiii, explică la RFI ce lipsește din acest proiect de ordonanță de urgență.

De exemplu, spune George Roman, “ școlile au nevoie de un ghid comprehensiv care să le susțină în decizia lor de a adopta o soluție, pentru că sunt mulți factori pe care trebuie să îi ia în considerare, sunt multe calcule care trebuie făcute la nivel de clasă, la nivel de laborator, la nivel de trasee pe care le parcurg copiii în școală, nu mai vorbesc de materialele igienico-sanitare care ar trebui procurate din timp, manualele care vor fi folosite în mediul online. Sunt o mulțime de  aspecte care dau bătăi de cap directorilor și cadrelor didactice implicate. Un ghid ar trebui formulat, dat spre consultare și spre aplicare școlilor cel târziu până la sfârșitul lunii august”.

- Advertisement -

O altă problemă adusă în discuție de expertul Organizației ” Salvați Copiii” o reprezintă distanțarea fizică. “Observăm că regulile de sănătate publică prevenirea răspândirii COVID-19, reiterate de Guvernul României în comunicate de presă, recomandări instituționale, declarații publice, atât în starea de urgență cât și în starea actuală de alertă, impun tuturor persoanelor ca, în spațiile publice, distanța fizică să fie de minimum 1,5 m, iar în anumite condiții de 2 m (în unitățile medicale, în spațiile de îngrijire personală, lăcașurile de cult etc.). În Raportul Guvernului privind măsurile pentru deschiderea şcolilor şi alegeri (https://drive.google.com/file/d/1y-c__HmJo8cz_0cOaDwe3EBQRuWRZGPV/view?fbclid=IwAR0wsMdxhTu32oGXo15IDc4eF0-7nAxQRaDejdsVV09QDKfXJIH8YZxnyBQ) prezentat miercuri, 12 august, în plenul reunit al Parlamentului, se menționează aceeași distanță fizică minimă de 1,5 m între oricare două persoane şi asigurarea a minimum 4 m2 suprafaţă/persoană pentru orice eveniment ori proces electoral. Însă, în același raport, Guvernul permite și recomandă ca, în cazul elevilor, distanța minimă să fie doar de 1 m, contrar recomandărilor transmise de INSP și de toți specialiștii din domeniul sănătății și contrar tuturor studiilor care indică aceeași rată de transmitere a noului Coronavirus printre copii”. Mai mult, impunerea unei distanțe fizice minime între copii nu se regăsește în proiectul de ordonanță de urgență aflat în dezbatere publică pe siteul Ministerului Educației Naționale.

George Roman mai spune că autoritățile locale dar și reprezentanții elevilor trebuie să aibă un rol real în procesul decizional privind noul an școlar. 

spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img