Home Actualitate Criza Germaniei, tsunamiul chinezesc și cum a ajuns Volkswagen campion in vânzarea...

Criza Germaniei, tsunamiul chinezesc și cum a ajuns Volkswagen campion in vânzarea de… cârnați

0

Există din ce în ce mai mulți experți economici care se întreabă dacă ceva mai mult s-a întâmplat cu adevărat Germaniei decât faptul că cei patru piloni ai modelului său de succes economic de până acum au fost pierduți sau zdruncinați serios. Iar acei piloni au fost energia rusească ieftină, securitatea bazată pe umbrela nucleară americană, producția internă susținută de forță de muncă migrantă mai ieftină și China ca piață și loc de producție. Este evident că Germania a intrat într-o criză în care coloana vertebrală a întregii sale economii – industria auto germană – trece printr-un test major. Adormiți de subvenții de stat pentru motorină și de ajutor de la stat în fiecare criză, nemții au fost convinși prea mult timp că „știu să facă o mașină”, și că nici chinezii, nici Elon Musk nu le pot face nimic. Ceea ce poate să fi împiedicat și mai mult economia germană este birocrația internă excesivă și rezistența puternică la schimbările aduse de era informațională și digitalizare, spune într-un comentariu RTS, site-ul televiziunii de stat sârbe.

La fel ca uriașul care a plâns când Hans a furat gâsca care depune ouăle de aur, unele mass-media și politicieni germani au plâns când nava lungă de 200 de metri „BYD Explorer No. 1” a descărcat 3.000 de mașini în mare parte electrice de la marca chinezească BYD.

Ziarul local „Nordze Zeitung” susține că BYD va cuceri Europa, „Auto Bild” scrie despre „electroofensiva venită dinspre mare”, iar „Zideutsche Zeitung” afirmă că China a înlocuit Japonia din poziția de cel mai mare exportator de mașini. în lume, așa că întreabă dacă „acum vine o mare ofensivă chineză asupra Europei”. Mai mult, săptămânalul economic „Wirtschaftsvohe” susține că „această navă este o declarație de război pentru industria auto germană”.

Intrarea unui cargo chinez în cel mai mare port auto al Germaniei, care poate transporta 1,7 milioane de vehicule pe an, a fost întâmpinată cu bucurie de conducerea portului, în timp ce politicienii locali au subliniat că „pentru Europa este o zi de amintit”. Kai Stirenberg, consilier de stat la Ministerul Economiei din provincia Bremen, adaugă că producătorul chinez de mașini va „cuceri Europa” și că Bremerhaven va beneficia de aceasta.

Sosirea acestui cargou este, așa cum subliniază „Wirtschaftsvohe”, „doar un indiciu a ceea ce amenință în prezent producătorii de mașini germani din întreaga lume”. Și această amenințare poate fi văzută simbolic atât în ​​mașinile electrice descărcate, cât și în nava transoceanică în sine.

Sub acronimul BYD se află numele concernului chinez sub denumirea engleză „Build Your Dreams”, care în Europa este încă insuficient cunoscut populației mai largi, dar în mai puțin de 30 de ani a crescut de la un startup cu doar 20 de angajați privind dezvoltarea bateriilor în cel mai mare producător chinez de autobuze și mașini electrice. Dar nu este singurul, producătorii autohtoni chinezi precum Chery, Geely și NIO au reușit să crească drastic, robotizându-și producția și trecând la vehicule electrice. Acest lucru le-a adus profituri uriașe datorită faptului că mașinile electrice au mai puține piese decât vehiculele pe combustibili fosili, permițând o producție mai automată și robotizată cu mult mai puțini oameni.

Desigur, cea mai mare corporație germană de automobile – „Volkswagen” – a doborât și anul trecut recordul de vânzări. Dar nu pentru vânzarea de mașini, ci pentru celebrii cârnați de curry care sunt populari în cantinele lor. De la sediul grupului din Wolfsburg au venit știri că s-au vândut un record de 8,3 milioane de cârnați, adică cu 400.000 mai mult decât în ​​anul precedent.

Și în timp ce știri ca aceasta provoacă reacții violente și dezbateri în public despre dacă carnea ar trebui redusă sau eliminată complet din dietă, în același timp, vestea că „Volkswagen” a renunțat la planurile de a construi o nouă fabrică pentru producția de vehiculele electrice din Wolfsburg au fost tratate timid. După cum s-a menționat, proiectul de 2,1 miliarde de euro a fost abandonat din cauza cererii scăzute de versiuni electrice ale „mașinilor populare”, astfel încât cerințele pieței vor fi îndeplinite de la fabricile germane modificate existente din Zwickau și Wolfsburg.

Prin urmare, nu este surprinzător faptul că Thomas Schaefer, directorul Volkswagen, a declarat în cadrul unei întâlniri interne a peste 2.000 de seniori ai acestei preocupări vara trecută că „acoperișul este în flăcări” și că compania trebuie să-și revizuiască „complexul, lent și inflexibil”, precum și începerea reducerii costurilor.

De fapt, devastarea acestui anunțat tsunami auto chinezesc asupra industriei auto germane va fi rezultatul faptului că gigantul german a dormit până la începutul tranziției de la mașinile alimentate cu combustibili fosili la cele electrice.

Cât de mult au rezistat șefii giganților auto germani acestei schimbări dramatice în industrie este poate cel mai viu descris de Andreas Wolff, directorul general al companiei „Vitesko Tehnologizis” din Regensburg, care făcea odată parte din „Continental”, liderul german în producția de piese auto. Într-un interviu recent pentru Financial Times, Wolf descrie cum în urmă cu doar cinci ani s-a străduit să-i convingă pe investitorii germani de corectitudinea planurilor sale de a specializa complet compania în producția de piese și sisteme pentru vehicule electrice.

„Nimeni nu a crezut în asta”, mărturisește el și adaugă că au existat întotdeauna „mii de argumente pentru care era vehiculelor electrice nu va veni”. „Asta s-a schimbat doar acum doi ani”.

Germania, ca simbol al dezvoltării tehnologice, rămâne în urmă semnificativ în ceea ce privește viteza conexiunii la internet, așa că doar 27% dintre gospodării au o conexiune la internet cu o viteză de cel puțin 250 de megabiți pe secundă. De exemplu, în Spania această pondere este de două ori și jumătate mai mare și se ridică la 67 la sută. Nu numai că Germania se află în partea de jos a celor mai populate șapte țări din Europa de Vest în ceea ce privește viteza conexiunii la internet, dar aproape o treime dintre cei chestionați indică că se luptă cu probleme de conexiune cel puțin o dată pe lună sau chiar mai des.

Prin urmare, nu este de mirare că dintre cele 13 companii pe care Comisia Europeană le consideră dominante în sectorul digital din Europa, doar una este germană, în timp ce 10 sunt americane și două chineze.

Toate aceste circumstanțe fac ca economia germană să fie insuficient de competitivă într-un moment în care bazele succesului său de până acum au fost zdruncinate și începe „ofensiva chineză”. Cu toate acestea, pe piața auto autohtonă, BYD-ul chinezesc este încă un pitic cu doar 4.139 de mașini nou înmatriculate ale acestui brand anul trecut. Aceasta reprezintă doar 0,1% din piața germană pentru toate mașinile, sau 0,8% din mașinile electrice cumpărate în Germania.

Ad

Exit mobile version