Google adună mai multe informaţii ale utilizatorilor decât Facebook, din aproape orice punct de vedere, scrie The Wall Street Journal.
Controversele recente despre „setea” de informaţii personale ale utilizatorilor a ridicat întrebarea dacă nu cumva reclamele online targetate pot dăuna grav intimităţii şi bunăstării utilizatorilor.
Pe cât de justificat a fost focusul asupra Facebook, s-a scăpat din vedere imaginea de ansamblu. Dacă îngrijorarea a fost că anumite companii colectează informaţii personale ale utlizatorilor fără acordul sau cunoştinţa acestora, Google al companiei Alphabet este o ameninţare mult mai mare din mai multe privinţe: volumul de informaţii pe care le culege, accesul pe care îl are la informaţii şi timpul pe care utilizatorii îl petrec pe platformele companiei.
Noua legislaţie europeană a obligat companiile precum Google sau Facebook să fie mai transparente şi să ceară acordul utlizatorilor pentru prelucrarea datelor. Multe persoane sunt de acord să ofere la schimb date personale în schimbul serviciilor. Cu toate acestea, puţini dintre noi suntem conştienţi de dimensiunea şi de modul în care sunt colectate şi folosite datele.
„Este o problemă sistemică şi nu este limitată la Facebook. Multe modele de business ale acestor companii sunt conectate la violarea intimităţii. Trebuie să înţelegem rolul lui Google în asta”, a spus Arvind Narayanan, profesor al Universităţii Princeton.
La fel cum Facebook poate colecta date chiar şi de la cei care nu au un cont, aşa poate şi Google. Compania permite tuturor, chiar dacă nu au un cont google, să renunţe la reclamele targetate. Cu toate acestea, la fel ca şi Facebook, continuă să adune date.
Google Analytics este de departe cea mai dominantă platformă de analize din mediul online, cu o acoperire de 30 până la 50 de site-uri, şi poate aduna date indiferent dacă utilizatorul este autentificat sau nu .