China, Brazilia şi Peru au început să pună în aplicare proiectul de construcţie a căii ferate de la Atlantic la Pacific. Beijingul este dispus să participe activ la realizarea unei magistrale feroviare pentru transport, de la ţărmul Oceanului Atlantic din Brazilia până la porturile de la Oceanul Pacific din Peru, inclusiv ca investitor al acestui proiect, transmite Radio România Actualități.
Pe lângă acest coridor terestru, China este practic proprietara canalului care se construieşte în Nicaragua şi, în plus, controlează o serie de porturi de la Canalul Panama. Contractantul principal al Canalului din Nicaragua este consorţiul HK Nicaragua Canal Development Investment Co Ltd (HKND) din Hong Kong, creat special pentru acest şantier. Timp de 50 de ani de la darea canalului în exploatare, partea chineză va dispune de el cum va dori iar această perioadă poate fi prelungită.
Pe de altă parte, acum câţiva ani , San Cristobal şi Balboa, principalele porturi la Canalul Panama, au fost cedate pentru o perioadă de 125 de ani sub controlul companiei Hutchinson Whampoa din Hong Kong, proprietatea lui Li Ka-sheng, unul din cei mai bogaţi oameni din China.
În plus, China, Brazilia şi Peru au convenit să accelereze activitatea grupului comun de lucru pentru dezvoltarea economică în zonele de-a lungul liniei de cale ferată.
Conform părţii peruane, China vrea să-şi folosească şi capacităţile de producţie şi tehnice în construcţia de linii ferate, porturi, centrale energetice şi linii de comunicaţii.