Home Actualitate Ce nu face Grindeanu și face omologul său maghiar

Ce nu face Grindeanu și face omologul său maghiar

0

Ministerul Construcţiilor şi Transporturilor din Ungaria va prezenta Guvernului un program de dezvoltare a căilor ferate pe o perioadă de 10 ani, care va include reînnoirea liniilor de cale ferată şi achiziţionarea de material rulant nou, a declarat, joi, János Lázár, ministrul ungar al Construcţiilor şi Transporturilor, în cadrul emisiunii „Numitor comun” (Közös nevező), de la Rádió7.

Ministrul a declarat că obiectivul programului este modernizarea, în 10 ani, a reţelei feroviare îmbătrânite şi a flotei, pas cu pas, concentrându-se pe sarcinile importante.

Acesta a afirmat că, în Ungaria, primul loc în transportul public este ocupat de cel feroviar. În Budapesta, liniile HÉV (transport feroviar periurban) trebuie modernizate, atât calea ferată, cât şi materialul rulant, trebuie îmbunătăţite legăturile feroviare între marile oraşe şi liniile care trec prin Ungaria, precum şi liniile de legătură dintre centrele judeţelor şi comitatelor. Împreună cu Volán (compania ungară de transport cu autocarul) trebuie să se asigure accesul la legătura feroviară, a declarat ministrul.

János Lázár a subliniat că acestea necesită investiţii şi o industrie feroviară proprie de material rulant. Acesta este un domeniu în care merită să investim, deoarece este vorba despre transportul a 5 milioane de persoane, iar pe de altă parte, poate fi construită şi o nouă industrie.

Politicianul a precizat că, în prezent, nu există bani în buget pentru lucrările de consolidare şi dezvoltare a căilor ferate. Cu fonduri europene şi cu instrumente de pe piaţa monetară s-ar putea strânge suma necesară care s-ar putea ridica la 6 mii de miliarde de forinţi (15,3 miliarde euro). Până atunci, însă, obiectivul este de a asigura funcţionarea zilnică a sistemului fără accidente, a explicat ministrul ungar al Construcţiilor şi Transporturilor.

Ad

Exit mobile version