Home Analize Ce face Ungaria pentru turism

Ce face Ungaria pentru turism

0

După pachetului de măsuri anterior, care conţinea şase puncte, guvernul oferă un nou sprijin turismului, sector cheie al economiei Ungariei: începând din 23 decembrie este disponibil şi furnizorilor de servicii turistice Programul de sprijin pentru cheltuieli energetice şi investiţii destinat IMM-urilor din industria prelucrătoare, lansat mai devreme cu un buget iniţial de 150 de miliarde de forinţi (373,1 milioane de euro), a anunţat Agenţia Ungară pentru Turism (AUT) într-un comunicat remis, marţi, agenţiei ungare de presă MTI.

Comunicatul precizează că după ce Guvernul Ungariei a hotărât, pe baza propunerii AUT, să extindă programul destinat industriei prelucrătoare şi asupra sectorului turismului, sprijinul poate fi solicitat de aproximativ 16 000 de restaurante şi 4500 de unităţi de cazare.

De asemenea, comunicatul subliniază că noul pachet de măsuri pentru acest sector va contribui în mod semnificativ la menţinerea stabilităţii microîntreprinderilor şi a întreprinderilor mici şi mijlocii din turism, precum şi la păstrarea forţei de muncă.

Întreprinderile care operează restaurante şi locuri de cazare ocupă aproximativ 70-80% din forţa de muncă a acestor două sectoare, adică în jur de 80-100 de mii de persoane. Păstrarea în activitate a acestui efectiv este interesul vital al sectorului, deoarece forţa de muncă bine formată şi cu mare experienţă este esenţială pentru dezvoltarea şi stabilitatea pe termen lung a turismului ca ramură cheie a economiei, se arată în comunicatul AUT.

În urma modificării, microîntreprinderile, întreprinderile mici şi mijlocii vizate din sectorul turistic, care vor prezenta facturile pentru perioada ianuarie-martie 2023, pot solicita un ajutor direct nerambursabil de până la 50%, pentru a acoperi creşterea preţurilor medii lunare ale gazelor naturale, energiei electrice şi încălzirii centralizate, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent.

Comunicatul aminteşte că în noiembrie, Guvernul Ungariei a adoptat pe baza propunerilor AUT un pachet pentru salvarea turismului care conţinea 6 puncte, în valoare de 30 de miliarde de forinţi (74,6 de milioane de euro), ale cărui măsuri vin în sprijinul funcţionării a aproape 100 000 de întreprinderi mici şi mijlocii.

Ad

Exit mobile version