spot_img
-1.1 C
București
luni, decembrie 23, 2024
AcasăEconomieCampingurile revin la modă, mai ales în vestul Europei

Campingurile revin la modă, mai ales în vestul Europei

-

Turiștii din țările vestice încep să redescopere plăcerea de a sta la cort, în camping, cu mașina în spate și pădurea sau lacul în față. Agenția de presă DPA a studiat fenomenul și concluzionează că fenomenul este din ce în ce mai popular, mai ales printre turiștii germani, transmite Radio France Internationale.

- Reclama -

Considerat mult timp o modalitate ieftină de petrecere a vacanței pentru spiritele spontane care sunt fericite cu hrana simplă, cu dușurile comune și care nu se tem să trăiască pentru o vreme fără confortul de acasă, campingul devine din nou o modă.

- Advertisement -

Este adevărat însă că nici locurile de camping nu mai sunt așa cum le știa lumea odinioară și, încet – încet, se transformă în spații moderne, cu toate utilitățile la îndemână.

Condițiile precare uneori, cu care erau învătați turiștii, s-au schimbat, pentru că oricât ar fi de doritori de natură, turiștii din statele vestice nu prea mai acceptă să trăiască, chiar și câteva zile, ca în pădure. Astfel că proprietarii de campinguri din toată Europa investesc acum în restaurante de calitate, cabane, iurte mongole, internet Wi-Fi de mare viteză și în facilități sanitare moderne, încercând să atragă astfel un spectru cât mai larg de turiști aflați în vacanță.

- Advertisement -

Popularitatea campingurilor fermecătoare (”glamping”), cum li se spune deja într-o combinație între cuvintele ”glamour” și ”camping”, a crescut rapid în ultimii ani, pe măsură ce oamenii au redescoperit bucuriile unei vacanțe în aer liber, cu confortul de acasă.

Vechile peisaje pline de corturi nu mai reprezintă neapărat o emblemă a acestui tip de turism de vreme ce unele campinguri germane oferă acum turiștilor case de lux în copaci cu aproximativ 100 de euro pe noapte, la același preț ca și cazarea într-o stațiune turistică populară cu acces la piscină și lângă plajă.

Iar schimbările și variantele de distracție nu au rămas fără efect, astfel că multe locuri de campare sunt complet rezervate pentru acest an în sezonul de vârf, după cum spune managerul unui site de specialitate. De teama de a nu rămâne fără turiști și urmând piața, unele hoteluri au adoptat și ele o astfel de tendință, oferind clienților șansa de a petrece o noapte într-un cort în aer liber sau într-un vagon ambulant folosit de păstorii care însoțeau turmele în secolele al XIX-lea și al XX-lea.

Campingul rămâne o afacere, care crește de la an la an

Vacanțele în camping sunt în plină expansiune în Germania, cu 28 de milioane de nopți rezervate în 2014, ceea ce reprezintă o creștere cu 7% față de anul precedent. În același timp, comerțul cu echipamente de camping s-a transformat într-o afacere de multe miliarde de euro.

Cât privește profilul celor care preferă campingul, familiile tinere care doresc o vacanță necomplicată în aer liber se numară printre cele importante grupuri țintă, alături de excursioniști, bicicliști și turiști în vârstă de peste 50 de ani care, probabil, au petrecut mai mult timp în campinguri în tinerețe și vor să încerce din nou.

Vorbind de cei de peste 50 de ani, este de amintit fenomenul campingului în România în anii 70 și 80, când în pădurile era o adevărată învazie de turiști din Germania, Olanda, Franța, Belgia și Marea Britanie, toți veniți cu rulota după ei. Iar campingurile din România acelor vremuri respectau în totalitate normele turistice internaționale, pentru că erau racorduri de apă, instalații sanitare și dușuri, toate construite în pădure.

Revenind la situația de astăzi, la revirimentul turismului la camping, datele arată că și tinerii dornici să meargă în vacanță cu prietenii sunt un grup țintă pentru acest gen de turism. Acum, multe campinguri din Germania au clienți permanenți, care închiriază un teren și păstrează acolo o rulotă parcată pe tot parcursul anului ca loc de refugiu pentru weekend. Tendința de dezvoltare a acestui gen de turism i-a făcut pe proprietarii de campinguri să experimenteze noi tipuri de cazare.

Unele companii, de exemplu cele specializate în saune, cabane și căsuțe de lemn, au beneficiat foarte mult de pe urma boom-ului glamping-ului. Una singură, cu sediul în nordul Germaniei, a primit deja două contracte mari în ultimele luni pentru realizarea unor locuri de campare în Bavaria, ceea ce denotă interesul în creștere pentru acest gen de turism.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img