Măsura preconizată este, potrivit cotidianului The Times, o urmare a incertitudinii legate de negocierile dintre Marea Britanie și UE cu privire la Brexit și perspectiva tot mai des evocată de guvernul condus de Theresa May a unei ieșiri din Uniune fără un acord negociat între cele două părți.
Aceste linii aeriene ar urma să ramburseze costul biletelor pe zborurile anulate după martie 2019, dar nu și alte costuri pe care ar trebui să le achite potrivit legislației UE actualmente în vigoare în Marea Britanie.
Liniile aeriene britanice au drepturi de zbor către și dinspre localități din UE în temeiul reglementărilor europene care vor înceta să funcționeze dacă Marea Britanie nu negociază un acord în acest sens.
Divergențe în guvern
Compania Ryanair, cu sediul în Republica Irlanda, a avertizat că-și va anula zborurile dintre Marea Britanie și UE după martie 2019 în lipsa unui acord negociat între cele două părți.
Ministrul finanțelor, Philip Hammond, a evocat ipoteza anulării de zboruri după martie 2019 (foto: Sky News)
Ryanair a avertizat, potrivit cotidianului The Times, că liniile aeriene din Germania și Franța fac un efort concertat de lobby la Bruxelles în vederea perturbării a zborurilor dintre Marea Britanie și cele 27 de state ce rămân în UE.
Majoritatea liniilor aeriene pun în vânzare biletele de zbor cu un an înainte, dar deja companiile de turism au început să introducă condiții mai stricte la ofertele de vacanțe în statele UE puse în vâzare.
Săptămâna trecută, ministrul britanic al finanțelor, Philip Hammond, a declarat în cadrul unei audieri în parlament că teoretic e posibil ca zborurile dintre UK și UE sa fie anulate în lipsa unui acord privind Brexit.
Hammond a fost un susținător al rămânerii Marii Britanii în UE, dar colegul său de cabinet, ministrul transporturilor Chris Grayling, cunoscut ca un eurosceptic, a declarat în fața aceluiași comitet parlamentar că o astfel de ipoteză privind”” zborurile înspre și dinspre UE ar fi „de neconceput”.
Companiile aeriene nu au fost deloc liniștite de asigurările date de Grayling. „Problema principală este că aici nu avem regulile Organizației Mondiale a Comerțului care să le înlocuiască pe cele actuale, iar liniile aeriene au nevoie de claritate datorită perioadei pe sunt vândute biletele„, a declarat directorul executiv al Airlines UK, organizația care grupează liniile aeriene cu sediul în Marea Britanie,