Home Analize Blue Air a dat o țeapă agențiilor de turism de 3 milioane...

Blue Air a dat o țeapă agențiilor de turism de 3 milioane de euro: FALIMENT

0

Situaţia actuală a Blue Air reprezintă „cronica unui faliment anunţat”, vinovaţii fiind în primul rând acţionarii companiei, care „nu au dat doi bani pe pasageri”, a declarat, într-un interviu acordat AGERPRES, prim-vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, Alin Burcea.

Potrivit datelor prezentate de Alin Burcea, pierderile suferite de operatorii de turism, care au fost obligaţi să cumpere alte bilete de avion pentru repatrierea turiştilor, sau pentru onorarea contractelor, se ridică la aproximativ 3 milioane de euro.

Oficialul Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism consideră că astfel de situaţii pot fi evitate prin înfiinţarea unui fond de garantare a pasagerilor, prin colectarea unei sume mici, de 0,5 euro, pentru fiecare zbor, astfel încât aceştia să fie desbăgubiţi în astfel de situaţii. El consideră că acelaşi tip de fond de garantare ar trebui înfiinţat şi la nivelul agenţiilor de turism pentru ca turiştii să îşi recupereze toţi banii în cazul unui faliment al operatorilor din domeniu.

El a spus că îşi doreşte ca Direcţia Naţională Anticorupţie, sau Corpul de control al prim-ministrului, să efectueze o anchetă în cazul zborurilor anulate de către compania Blue Air.

ANAT îşi doreşte totodată şi modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 2 din 2018, prin care sunt reglementate pachetele de servicii de călătorie, Burcea afirmând că nu este normal ca agenţiile de turism să răspundă pentru un eventual faliment al unei companii aeriene.

Ad

Exit mobile version