Discounterul german Lidl are în în Polonia preţuri cu până la 67% mai mici la produsele alimentare de bază, pe când în România sunt mai ieftine delicatesele, arată o analiză a ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Hipercom Consulting.
Astfel, Lidl are în Polonia, cea mai dezvoltată economie din regiune, preţuri mai mici la salam, iaurt sau unt comparativ cu piaţa locală. La polul opus, în România sunt preţuri mai mici la hrană uscată pentru pisici, la tarte cu creveţi şi legume şi la roşii uscate în ulei.
Pentru această comparaţie au fost alese aceleaşi produse, sub acelaşi brand şi la acelaşi gramaj. Pentru a face comparaţia de preţ au fost alese produsele promovate în cataloagele Lidl din cele două ţări, unde compania promovează săptămânal câteva zeci de articole alimentare şi nealimentare.
Reprezentanţii Lidl România nu au răspuns ZF până la închiderea ediţiei pentru a explica de ce există diferenţe de preţ între cele două ţări la aceleaşi produse, în aceeaşi perioadă.
România este una dintre cele mai sărace economii din UE, ocupând o poziţie de la coada clasamentului alături de Bulgaria. Astfel, salariul mediu net în România, de nici 400 de euro net, este de circa două ori mai mic decât media din ţările din regiune – Polonia sau Cehia – şi de până la opt ori mai mic decât în Occident. Cu toate acestea, în România preţurile sunt de cele mai multe ori aliniate celor din restul Europei. Retailerii şi producătorii spun în mod repetat că preţurile sunt aliniate Occidentului, salariile fiind cele rămase în urmă.