spot_img
11.1 C
București
marți, aprilie 23, 2024
AcasăEconomieBanca Națională, atac dur la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor: Nu a...

Banca Națională, atac dur la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor: Nu a mișcat un deget să emită un pachet de legi pentru umanizarea pieței bancare

-

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) ar fi trebuit să inițieze un pachet legislativ prin care piața bancară să fie umanizată, așa cum cere o directivă europeană din 2014, însă ANPC nu a făcut nimic în acest sens, a declarat, joi, Adrian Vasilescu, consilier de strategie în cadrul Băncii Naționale a României (BNR).

„În această țară, ne trezim cam târziu. Directiva 17, aflată în vigoare din 2014, a fost adusă în discuție pe aici pe la noi doar când a început dezbaterea pe tema legii dării în plată, care acum face valuri mari”, a spus Vasilescu.

- Advertisement -

Potrivit acestuia, în expunerea de motive a legii se precizează că aceasta are la bază Directiva 17, însă inițiatorii legii au preluat o singură idee din această Directivă.

„Această idee se referă la faptul că, dacă debitorul și creditorul se înțeleg între ei ca debitorul să predea casa băncii, tu, stat membru, nu trebuie să te opui. Ce au înțeles legiuitorii noștri este ca trebuie să intervină în contracte, însă statul nu are dreptul să intervină pentru niciuna dintre părți”, a subliniat Vasilescu, la conferința „Relația cu consumatorul de servicii financiare”, organizată de Oxygen Events, cu sprijinul Asociației Române a Băncilor.

- Advertisement -

Oficialul BNR a mai spus că restul directivei are un subiect total diferit, respectiv este o chemare adresată băncilor pentru umanizarea pieței, pentru îmbunătățirea relației cu consumatorul.

„Ar fi trebuit ca până pe 21 martie 2016, adică peste câteva zile, să fi fost gata, adică aprobat în Parlament, publicat în Monitorul Oficial și pus în aplicare, un pachet de legi care să asigure această umanizare. Nici Parlamentul și nici cei care au dreptul de inițiativă, iar aici mă refer direct la ANPC, n-au mișcat niciun deget ca să pună în practică această directivă”, a adăugat oficialul BNR.

Potrivit acestuia, directiva menționată are prevederi foarte clare referitoare la faptul că o bancă își poate ataca debitorul cu restanțe, însă nu îi poate lua casa.

„Una dintre cele mai tăioase prevederi se referă la casa debitorului: în aceste condiții grele, poți să ataci debitorul, dar până la casă. ANPC ar fi trebuit să se gândească cum poate fi ajutat omul care riscă să-și piardă casa”, a susținut Vasilescu.

Întrebat ce înțelege BNR prin umanizarea pieței bancare, el a arătat că acest lucru nu este important, întrucât BNR nu are atribuții în privința protecției consumatorilor.

spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img