spot_img
3.5 C
București
joi, decembrie 26, 2024
AcasăAnalizeAvocata Elena Radu despre proiectele Legii Securității: PRIN ACESTE ACESTE LEGI SE...

Avocata Elena Radu despre proiectele Legii Securității: PRIN ACESTE ACESTE LEGI SE CREAZĂ CADRUL PENTRU A IMPLEMENTA IN ROMÂNIA IDENTITATEA DIGITALĂ UNICĂ (PORTOFELUL DIGITAL) ȘI SE PREGĂTEȘTE MONITORIZAREA ȘI CONTROLUL IN MASĂ AL CETĂȚENILOR

-

De Elena Radu, avocat

- Reclama -

Proiectul de lege privind securitatea și apărarea cibernetica în România: o alta lege pentru instaurarea totalitarismului. 

- Advertisement -

Permite SRI ului, teoretic, sa asigure securitatea cibernetica a tot ceea ce inseamna sistem public.

Securitatea cibernetica in mediul privat este reglementata prin OUG nr 104/2021.

- Advertisement -

Prin acest proiect de lege se creează Sistemul National de Securitate cibernetica ale cărei activități la nivel STRATEGIC sunt coordonate de CSAT, iar la nivel OPERATIONAL sunt coordonate de Consiliul Oprativ de Securitate Cibernetica (COS).

COS este un MECANISM de cooperare sub autoritatea administrației

PREZIDENȚIALE , format din:

– consilierul prezidențial pentru probleme de securitate națională, 

– consilierul prim-ministrului pe probleme de securitate națională,

– Secretarul Consiliului Suprem 

de Apărare a Țării,

-reprezentanți ai:

Ministerului Apărării Naționale,

Ministerului Afacerilor Interne,

Ministerului Afacerilor Externe,

Ministerului Cercetării, Inovării și 

Digitalizării,

Serviciului Român de Informații,

Serviciului de Informații Externe,

Serviciului de 

Telecomunicații Speciale,

Serviciului de Protecție și Pază,

Oficiului Registrului Național al 

informațiilor Secrete de Stat,

Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în 

Comunicații și ai

Directoratului Național de Securitate Cibernetică.

Deci, Consiliul COS e un mecanism.

Strategia de Securitate cibernetica a tot ceea ce inseamna sistem public se stabilește de CSAT (prin hotărâre secreta, nepublica, după cum bine știm) 

Și va fi sub controlul administrației președințiale.

Prin acest proiect se creează cadrul legal la nivel național pentru a implementa tot ce zice UE, ONU și alte entități (a se vedea art 12 lit b).

Prin acest proiect de lege i se da SRI ului competenta de a „supraveghea” tot ceea ce inseamna mediul privat/civil, sub pretextul asigurării securității Cibernetice (ciberintelligence= 

totalitatea activităților de culegere, procesare, prelucrare analitică si valorificare a datelor și informațiilor privind acțiuni ostile de natură a afecta interesele și obiectivele naționale de securitate pe linia tehnologiei informației și comunicațiilor, precum și identificarea, cunoașterea, prevenirea, apărarea și contracararea oricăror acțiuni din spațiul

cibernetic care pot constitui amenințări la adresa securității naționale) art. 13 alin 1-3 coroborat cu art 10.

Deci, SRI nu va desfășura activități cu privire la rețelele și sistemele informatice prevazute la art 10 lit c (adica cele ale Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Afacerilor Interne, Oficiul Registrului Național al informațiilor Secrete de Stat, Serviciul Român de Informații, Serviciul de Informații Externe, Serviciul de Telecomunicații Speciale și Serviciul de Protecție și Pază) 

Însă, sub pretextul asigurării securității Cibernetice va desfășura orice activități:

– din domeniul civil (care fusese reglementat prin OUG 104/2021)

– privind rețelele și sistemele informatice deținute de persoanele juridice de drept privat și utilizate în vederea furnizării de servicii de comunicații electronice instituțiilor și autorităților administrației publice centrale si locale (unde se afla toate datele noastre, inclusiv baza de date unica creata cu ocazia recensământului).

Fata de ce am citit pana acum (legi și proiecte de legi europene și naționale): proiectele de lege privind securitatea și apărarea securității Cibernetice a României și cel privind sistemul integral al Situatiilor de criza

PRIN ACESTE ACESTE LEGI SE CREAZA CADRUL PENTRU A IMPLEMENTA IN ROMÂNIA IDENTITATEA DIGITALA UNICA (PORTOFELUL DIGITAL)

ȘI SE PREGĂTEȘTE MONITORIZAREA SI CONTROLUL IN MASA AL CETĂȚENILOR

prin stabilirea în competenta CSAT a reglementarii a diverse aspecte privind „crizele” și securitatea cibernetica (reglementari secrete pentru ca hotărârile CSAT nu se publica).

Cum se vrea a se digitalizare tot, inclusiv identificarea și autentificarea digitala (electronica) a cetățenilor pentru a avea acces la banii din contul bancar, a incheia contracte și a achiziționa orice bun și serviciu, sub pretextul acestei legi a securității Cibernetice se creează cadrul legal pentru ca CSAT, în secret, sa stabilească regulile prin care cetățenii care nu se conformează sa nu mai aibă „identitate digitala”, sa nu își mai poată accesa conturile bancare, sa nu mai poată sa facă dovada ca ei sunt proprietarii unor bunuri, sa nu mai poată achiziționa niciun bun sau serviciu cu banii pe care ii au în cont.

Deja în legislația din România s-a introdus autentificarea in sistemele publice și private cu cartea de identitate electronica (in August 2020 a fost completata OUG 97/2005), iar legea privind actele de stare civila a fost modificata în sensul ca acestea se vor emite electronic pentru a ne identifica cu ele în societate, în familie, in relațiile cu statul (modificările din aprilie 2022).

https://cdn.g4media.ro/…/Proiectul-legea-Securitatii-si…

https://cdn.g4media.ro/…/Proiect-legea-Sistemul…

- Advertisement -
spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img