Home Analize Ambasadorul Bulgariei la București: Revoltătoare declaraţia recentă a celui mai înalt oficial...

Ambasadorul Bulgariei la București: Revoltătoare declaraţia recentă a celui mai înalt oficial al companiei naţionale de infrastructură rutieră din România

0

Începerea reparaţiilor majore la Ruse la Podul Prieteniei (Giurgiu – Ruse) reprezintă un motiv pentru o discuţie serioasă despre conectivitate între Bulgaria şi România. Sunt doar două poduri şi cinci legături cu feribotul pe graniţa de 409 kilometri, din care unele nu funcţionează non-stop, a declarat miercuri ambasadorul Bulgariei în România, Radko Vlaykov, în timpul ceremoniei care marchează demararea lucrărilor la partea bulgară a Podului Prieteniei (Giurgiu – Ruse).

În opinia sa, de la intrarea Bulgariei şi României în UE, nu s-a făcut nimic, exceptând finalizarea celui de-al doilea pod peste Dunăre, la Vidin. Bulgaria şi România au semnat un memorandum în 2019, în care au fost identificate cinci puncte pentru construirea podurilor peste Dunăre.

„Următorul lucru este că lucrările au început deja la un pod nou în zona Ruse – Giurgiu, acesta fiind un proiect nu doar între Bulgaria şi România, ci şi al Comisiei Europene. Aici, bineînţeles, trebuie să lucrăm cu termenele limită europene, nu cu cele cu care a fost construit podul dintre Vidin şi Calafat, construit la 13 ani de la semnare”, a spus Vlaykov.

El a calificat drept revoltătoare declaraţia recentă a celui mai înalt oficial al companiei naţionale de infrastructură rutieră din România, potrivit căreia podul va fi închis timp de două luni în timpul lucrărilor de renovare.

„Câteva ore mai târziu, el a ieşit cu o explicaţie, precizând că o singură bandă va fi închisă, dar paguba era deja făcută. Imediat turiştii români şi bulgari au început să-şi schimbe planurile”, a adăugat diplomatul.

În opinia sa, aceste declaraţii dau serioase motive pentru a analiza conectivitatea dintre Bulgaria şi România.

„Problema construirii de noi poduri şi extinderea rutelor de feriboturi nu este atât o chestiune de bani, ci de voinţă politică. Pe partea bulgară, această voinţă politică a existat dintotdeauna şi nu văd ce ar putea schimba dorinţa noastră de conectivitate cu România”, a spus Vladikov.

El a explicat că unele dintre problemele legate de repararea podului peste Dunăre ar fi rezolvate acum dacă ar funcţiona feribotul dintre Ruse şi Giurgiu. Pe partea bulgară, este complet gata.

Vlaykov a mai spus că există o alternativă – lansarea unei linii de feriboturi între Tutrakan şi Olteniţa.

Referitor la comentariile conform cărora Bulgaria ar fi trebuit să amâne renovarea principală a podului Dunării de la Ruse până la jumătatea lunii septembrie a acestui an, Vlaykov a explicat că lucrările de construcţie durează doi ani şi vor acoperi, oricum, două sezoane de vară. Separat, Bulgaria notificase deja anul trecut Comisia Europeană despre reparaţie. În opinia sa, cele două ţări au avut timp suficient pentru a-şi informa cetăţenii cu privire la lucrările viitoare.

Un alt motiv pentru a nu amâna renovarea este că starea podului prezintă risc de accidente grave.

Ad

Exit mobile version